Utváření představ a osvojování vybraných konceptů používaných při sestavování programů s testovacími podmínkami na 1. stupni ZŠ
Thesis title in Czech: | Utváření představ a osvojování vybraných konceptů používaných při sestavování programů s testovacími podmínkami na 1. stupni ZŠ |
---|---|
Thesis title in English: | Examining the formation of ideas and learning about some programming concepts in the primary school |
Key words: | Testovací podmínky, algoritmizace, programování, informatické myšlení, unplugged aktivity, Code.org |
English key words: | Testing conditions, programming cycles, algorithm design, programming, computational thinking, unplugged activities, Code.org |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV) |
Supervisor: | doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 14.10.2016 |
Date of assignment: | 05.06.2018 |
Date and time of defence: | 10.09.2018 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R013B, 013B, Zelená učebna, přízemí, KITTV |
Date of electronic submission: | 12.07.2018 |
Date of proceeded defence: | 10.09.2018 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. |
Guidelines |
1. Seznamte se s dosavadními přístupy k rozvíjení informatického myšlení, zejména pak algoritmického myšlení žáků 1. stupně ZŠ u nás a v zahraničí (např. na Slovensku, v Anglii). Zaměřte se především na to, jaké jsou zkušenosti s utvářením pojmů v případě žáků 1. stupně: podmínka KDYŽ – POTOM – JINAK.
2. Analyzujte dostupné úlohy, které mohou přispět k rozvíjení této dovednosti žáků 1. St. ZŠ (např. úlohy v soutěži Bobřík). 3. Navrhněte úlohy a aktivity pro žáky 1. stupně ZŠ bez používání počítače (tzv. unplugged) s důrazem na situace z běžného života, v nichž mohou žáci 1. stupně ZŠ uplatnit porozumění testovacím podmínkám KDYŽ, resp. KDYŽ-POTOM-JINAK, resp. OPAKUJ DOKUD. 4. Navrhněte úlohy a aktivity pro žáky 1. stupně ZŠ s použitím vhodných volně dostupných počítačových aplikací a edukačních programovacích jazyků, pomocí kterých si osvojí podmínky KDYŽ, resp. KDYŽ-POTOM-JINAK. 5. Ověřte navrženou metodiku se žáky 1. stupně ZŠ. Zkušenosti vyhodnoťte. 6. Formulujte závěry a doporučení pro vzdělávací praxi. |