Vnímání významu fyziky žáky na základní škole
Thesis title in Czech: | Vnímání významu fyziky žáky na základní škole |
---|---|
Thesis title in English: | Perception of the importance of physics by students at elementary school |
Key words: | vnímání fyziky žáky, pedagogický výzkum, fyzikální pokusy |
English key words: | perception of physics by students, educational research, physics experiments |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 14.09.2016 |
Date of assignment: | 14.09.2016 |
Confirmed by Study dept. on: | 19.09.2016 |
Date and time of defence: | 16.09.2019 09:00 |
Date of electronic submission: | 05.08.2019 |
Date of submission of printed version: | 19.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 16.09.2019 |
Opponents: | RNDr. Marie Snětinová, Ph.D. |
Advisors: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Guidelines |
1. Seznámit se s problematikou a možnostmi zjišťování intenzity psychologických a sociologických postojů k vyučovacím předmětům žáky.
2. Použít některou z dostupných metod pro zjištění vnímání fyziky žáky základní školy. 3. Provést tento test a na jeho základě vybrat třídy/žáky vhodné pro další výzkum. 4. Vybrat vhodné fyzikální pokusy odkazující do běžného života. 5. Ve třídách vybraných na základě pretestu realizovat fyzikální pokusy odkazující do běžného života. 6. Zjistit, zda/jak se změnilo po provedených pokusech jejich vnímání fyziky. |
References |
Učebnice fyziky pro základní školy
Rakušan Z., Votrubcová Š., Havlíček J. Experimentář. Liberec : iQLANDIA o.p.s., 2014. Švaříček, Roman; Šeďová, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách, Portál 2014. Osgood, Ch. E., Suci, G. J., & Tannenbaum, P. H. (1957). The measurement of meaning. Urbana: University of Illinois Press. Další literatura dle zadání vedoucí a konzultantky. |
Preliminary scope of work |
Cílem práce je zjistit, zda, případně jak, ovlivňují fyzikální pokusy ve výuce vnímání fyziky žáky na základní škole. |