Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 391)
Thesis details
   Login via CAS
Vnímání významu fyziky žáky na základní škole
Thesis title in Czech: Vnímání významu fyziky žáky na základní škole
Thesis title in English: Perception of the importance of physics by students at elementary school
Key words: vnímání fyziky žáky, pedagogický výzkum, fyzikální pokusy
English key words: perception of physics by students, educational research, physics experiments
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.09.2016
Date of assignment: 14.09.2016
Confirmed by Study dept. on: 19.09.2016
Date and time of defence: 16.09.2019 09:00
Date of electronic submission:05.08.2019
Date of submission of printed version:19.07.2019
Date of proceeded defence: 16.09.2019
Opponents: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D.
 
 
 
Advisors: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
Guidelines
1. Seznámit se s problematikou a možnostmi zjišťování intenzity psychologických a sociologických postojů k vyučovacím předmětům žáky.
2. Použít některou z dostupných metod pro zjištění vnímání fyziky žáky základní školy.
3. Provést tento test a na jeho základě vybrat třídy/žáky vhodné pro další výzkum.
4. Vybrat vhodné fyzikální pokusy odkazující do běžného života.
5. Ve třídách vybraných na základě pretestu realizovat fyzikální pokusy odkazující do běžného života.
6. Zjistit, zda/jak se změnilo po provedených pokusech jejich vnímání fyziky.
References
Učebnice fyziky pro základní školy
Rakušan Z., Votrubcová Š., Havlíček J. Experimentář. Liberec : iQLANDIA o.p.s., 2014.
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách, Portál 2014.
Osgood, Ch. E., Suci, G. J., & Tannenbaum, P. H. (1957). The measurement of meaning.
Urbana: University of Illinois Press.
Další literatura dle zadání vedoucí a konzultantky.
Preliminary scope of work
Cílem práce je zjistit, zda, případně jak, ovlivňují fyzikální pokusy ve výuce vnímání fyziky žáky na základní škole.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html