Artificial Intelligence for the Bang! Game
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence pro hru Bang! |
---|---|
Thesis title in English: | Artificial Intelligence for the Bang! Game |
Key words: | hra více hráčů, umělá inteligence, desková karetní hra |
English key words: | multi-player game, artificial intelligence, board card game |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML) |
Supervisor: | Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 01.07.2016 |
Date of assignment: | 01.07.2016 |
Confirmed by Study dept. on: | 11.07.2016 |
Date and time of defence: | 31.01.2017 00:00 |
Date of electronic submission: | 04.01.2017 |
Date of submission of printed version: | 04.01.2017 |
Date of proceeded defence: | 31.01.2017 |
Opponents: | Mgr. et Mgr. Filip Děchtěrenko, Ph.D. |
Guidelines |
Bang! je desková karetní hra inspirovaná Divokým západem pro 4-7 hráčů. Hra obsahuje prvky náhody a není plně pozorovatelná, což v kombinaci s vyšším počtem hráčů vytváří zajímavou výzvu pro umělou inteligenci.
Studentka naimplementuje počítačovou verzi této hry a navrhne několik (aspoň tři) metod umělé inteligence pro tuto hru a vyhodnotí jejich silné a slabé stránky. Hra bude napsána v jazyce C#, bude obsahovat samostatný herní server s rozhraním pro umělou inteligenci, ke kterému se budou moci připojovat počítačoví hráči. |
References |
[1] http://www.bang.cz/cs/bang.html. BANG! pravidla | BANG.cz.
[2] Chaslot, Guillaume. "Monte-carlo tree search." Maastricht: Universiteit Maastricht (2010). [3] Millington, Ian, and John Funge. "Artificial intelligence for games." CRC Press, 2016. |