Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Návrh podnikatelského plánu výrobního a designového studia s důrazem na marketingovou část
Thesis title in Czech: Návrh podnikatelského plánu výrobního a designového studia s důrazem na marketingovou část
Thesis title in English: Proposal of Business plan of design and fabrication studio emphasizing the marketing part
Key words: Podnikatelský plán, business plán, designové studio, analýza SWOT, SLEPTE, Porterův model pěti sil, marketingový plán. finanční plán, dotazník.
English key words: Business plan, design studio, SWOT, SLEPT, Porter's five forces analysis, marketing plan, financial plan, survey.
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Supervisor: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 24.06.2016
Date of assignment: 24.06.2016
Date and time of defence: 22.01.2018 09:00
Venue of defence: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H108, Hollar - místn. č. 108
Date of electronic submission:12.01.2018
Date of proceeded defence: 22.01.2018
Opponents: Mgr. Ing. Marek Vranka
 
 
 
URKUND check:
References
Knižní zdroje
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. 1. vydání. Praha: C.H. Beck. 2014, 211 s. ISBN 978-80-7400-511-4.
DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. 1. vydání. Praha: C.H. Beck, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace: [získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání]. 1. vydání. Brno: ComputerPress, 2003,275 s. ISBN 8072268112.
FOTR, Jiří – SOUČEK, Ivan. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. 1. vydání. Praha: Grada, 2005,356 s. ISBN 80-247-0939-2.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozšířené vydání. Praha: Grada, 2013,362. ISBN 9788024746708.
KISLINGEROVÁ, Eva – HNILICA, Jiří. Finanční analýza: krok za krokem. 2. vydání. Praha: C.H. Beck, 2008,135 s. ISBN 978-80-7179-713-5.
KOTLER, Philip –KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 4. vydání. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2013,814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 8024702541.
PORTER, Michael E. Competitivestrategy: techniquesforanalyzingindustries and competitors :with a newintroduction. 1st Free Pressedition. New York: Free Press, 1998, 397 s. ISBN 0684841487.
PŘIKRYLOVÁ, Jana – JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
RŮČKOVÁ, Petra. Finanční analýza metody, ukazatele, využití v praxi. 4., rozšířené vydání.Praha: Grada, 2015, e-kniha, 144 s. EAN 24771113.
SEDLÁČKOVÁ, Helena – BUCHTA, Karel. Strategická analýza. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: C.H. Beck, 2006, 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
SRPOVÁ, Jitka – ŘEHOŘ, Václav. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada, 2010, 432 s. ISBN 978-80-247-3339-5.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. 1. vydání. Praha: Grada, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
STAŇKOVÁ, Anna. Podnikáme úspěšně s malou firmou. Praha:C.H. Beck, 2007, 214 s. ISBN 978-80-7179-926-9.
ŠOLJAKOVÁ, Libuše. Strategicky zaměřené manažerské účetnictví. Praha: Management Press, 2009. ISBN 9788072611997.
VEBER, Jaromír – SRPOVÁ, Jitka. Podnikání malé a střední firmy. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2008, 311 s. ISBN 9788024724096.
VEBER, Jaromír. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualizované. vydání. Praha: Management Press, 2009, 736 s. ISBN
978-80-7261-200-0

Elektronické zdroje
Abidin, C. 2016. Visibilitylabour: Engagingwithinfluencers’ fashionbrands and #OOTD advertorialcampaigns on Instagram. Media International Australia 161, no. 1: 86–100. doi:10.1177/1329878X16665177
Analýza vývoje příjmů a výdajů domácností ČR v 1. pololetí 2017 a predikce na další období. In: Mpvs.cz [online]. [cit. 2018-01-03]. Dostupné z: https://www.mpsv.cz/cs/31972
Araujo, T., P. Neijens, and R. Vliegenthart. 2017. Gettingthewordout on Twitter: The role ofinfluentials, informationbrokers and strongties in buildingword-of-mouthforbrands. InternationalJournalofAdvertising36, no. 3: 496–503. doi:10.1080/02650487.2016.1173765
CRIF[online]. 2017 [cit. 2017-25-12]. Dostupné z: http://www.informaceofirmach.cz/wp-content/uploads/2017/11/Vzniky-a-z%C3%A1niky-firem_final_14.11.2017.pdf
E. Constantinides (2006) The Marketing Mix Revisited: Towardsthe 21st Century Marketing, Journalof Marketing Management, 22:3-4, 407-438, DOI:10.1362/026725706776861190
Goldsmith, R.E., and R.A. Clark. 2008. An analysisoffactorsaffectingfashionopinion leadership andfashionopinionseeking. JournalofFashion Marketing and Management 12, no. 3: 308–22.doi:10.1108/13612020810889272
Jansen, B.J., M. Zhang, K. Sobel, and A. Chowdury. 2009. Twitter power: Tweets as electronicwordofmouth. JournaloftheAssociationforInformation Science and Technology 60, no. 11: 2169–88. doi:10.1002/asi.21149
HDP 2018, vývoj hdp v ČR - 5 let. In: Kurzy.cz [online]. [cit. 2018-01-03]. Dostupné z: http://www.kurzy.cz/makroekonomika/hdp/
The Boston Consulting Group. The Millennial Consumer: Debunking Stereotypes [online]. 2012, , 15 [cit. 2018-01-03]. Dostupné z: https://www.bcg.com/documents/file103894.pdf
Apple's net sales in Europe from 2011 to 2017 (in million U.S. dollars). Statista.com [online]. [cit. 2018-01-03]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/349086/apple-net-sales-in-europe/
W. Glynn Mangold, Katherine Taken Smith, Selling to Millennials with online reviews, In Business Horizons, Volume 55, Issue 2, 2012, Pages 141-153, ISSN 0007-6813
Preliminary scope of work
Bakalářská práce „Návrh podnikatelského plánu výrobního a designového studia
s důrazem na marketingovou část“ má za cíl zpracovat reálný business plán uvedení nového produktu na trh v rámci zavedené značky. Práce je rozdělena do dvou částí.
V teoretické části jsou definovány stěžejní pojmy a zásady pro sestavení podnikatelského plánu. Praktická část obsahuje samotný podnikatelský plán, vypracovaný podle struktury předestřené v teoretické části, dále informace o firmě, popis zamýšleného produktu, definování klíčových marketingových aktivit, a to dle provedených analýz SLEPT, SWOT a Porterova modelu pěti sil. Součástí praktické části je též finanční plán, ve kterém je analyzována finanční zátěž podnikatelské záměru pro značku. V praktické části je též vyhodnocen výzkum mezi potenciálními zákazníky uvedeného podnikatelského záměru
Preliminary scope of work in English
The Bachelor's thesis entitled "Draft of a Business Plan of a Manufacture and Design Studio Emphasizing the Marketing Part" is aiming to create a realistic business plan for a new product launch within an established brand. The work is divided into two parts. The theoretical part defines main terms and principles for drawing up a business plan and the practical part describes an actual actionable business plan created by structure described in the theoretical part. The practical part contains information about the company, description of the planned product, defined key marketing activities which are based on analysis such as SLEPT, SWOT and Porter's analysis of five forces. Part of the practical part is also dedicated to the financial plan which evaluates the financial burden of the business plan for the brand. The practical part also contains information regarding carrying out research among the target group of potential customers.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html