Význam vitamínů ve výživě
Thesis title in Czech: | Význam vitamínů ve výživě |
---|---|
Thesis title in English: | The importance of vitamins in the diet |
Key words: | Vitamíny, chemické vzdělávání na ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií, powerpointová prezentace, esenciální látky, zdravý životní styl, pestrá a vyvážená strava, přibližné stanovení obsahu vitamínů v různých potravinách |
English key words: | Vitamins, chemical education at primary and lower secondary schools level, PowerPoint presentation, an essential ingredient, healthy lifestyle, varied and balanced diet, approximate determination of vitamins in different foods |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | final thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Chemistry Education (31-280) |
Supervisor: | doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 05.02.2016 |
Date of assignment: | 16.02.2016 |
Date of proceeded defence: | 26.02.2016 |
Opponents: | RNDr. Renata Šulcová, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Tato práce pojednává o významu vitaminů ve výživě. Práce obsahuje powerpointovou prezentaci, na jejíž základě probíhá výuka. Každý snímek prezentace je detailně popsán za účelem poskytnutí relevantních informací k danému tématu a doplněn didaktickými poznámkami. Výuka je rozdělena do dvou vyučovacích hodin a je doplněna laboratorním cvičením. Vyučovací celky jsou provázány demonstračními pokusy, motivačními úkoly, referáty žáků a laboratorní prací. Práce je zakončena didaktickým testem a jeho autorským řešením. |
Preliminary scope of work in English |
This paper discusses the importance of vitamins in the diet. Work includes a PowerPoint presentation on whose basis are taught. Each slide presentation are described in detail in order to provide relevant information on the subject and supplemented with didactic notes. The course is divided into two classes and is complemented by laboratory exercises. Teaching units are linked with demonstration experiments, motivational tasks, reports of students and lab work. The work ends with a didactic play, didactic test, and copyright solutions. |