Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Brand equity profesionálního sportovního klubu
Thesis title in Czech: Brand equity profesionálního sportovního klubu
Thesis title in English: Brand equity of professional sport club
Key words: značka, povědomí o značce, hodnota značky, image značky
English key words: brand, brand awareness, brand equity, brand image
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Management (51-400110)
Supervisor: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 23.03.2016
Date of assignment: 11.05.2016
Date and time of defence: 09.05.2017 09:00
Date of electronic submission:05.04.2017
Date of submission of printed version:04.04.2017
Date of proceeded defence: 09.05.2017
Opponents: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Cílem diplomové práce je zjistit, jak se český fotbalový klub z nejvyšší soutěže stará o utváření značky a jak tuto značku vnímají fanoušci daného týmu, takzvané brand equity. V návaznosti na téma zjišťuje autorka prostřednictvím marketingového výzkumu vnímání sportovní značky přímými diváky a také eventuální nedostatky na stadionu při fotbalovém utkání. Získané výsledky budou použity pro implementaci řízení značky ve vybraném klubu.
Preliminary scope of work in English
The main goal of this thesis is to find out how the Czech football club from the top competition takes care of formation of the brand. The next step is how this brand is perceived by the fans of the team, the so-called brand equity. In this context, through marketing research, we find brand's perception by direct viewers and also any shortcomings at the stadium during a football match. The results can be used for the implementation of brand management in this sport club.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html