Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Reflexní účinek manipulační léčby na krevní tlak
Thesis title in Czech: Reflexní účinek manipulační léčby na krevní tlak
Thesis title in English: The reflective effect of manipulative therapy on blood pressure.
Key words: manipulační léčba, krevní tlak, arteriální hypertenze, autonomní nervový systém
English key words: manipulative therapy, blood pressure, arterial hypertension, autonomic nervous system
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Rehabilitation and Sports Medicine (13-432)
Supervisor: PhDr. Petr Bitnar, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 08.01.2016
Date of assignment: 19.04.2016
Date and time of defence: 20.05.2016 00:00
Date of electronic submission:25.04.2016
Date of submission of printed version:25.04.2016
Date of proceeded defence: 20.05.2016
Opponents: MUDr. Kryštof Slabý
 
 
 
Preliminary scope of work
Tématem bakalářské práce je Reflexní účinek manipulační léčby na krevní tlak. Účelem této práce je shrnutí dosavadních poznatků, které hovoří o vztahu manipulační léčby a následných změn krev-ního tlaku. Jedním z cílů je objasnit možnost využití manipulační terapie v léčbě arteriální hyper-tenze.
V práci jsou probrány některé další metody manuální terapie pro širší přehled a možnost porovnání.
Preliminary scope of work in English
The topic of the thesis is The reflective effect of manipulative therapy on blood pressure. The aim of the thesis is to summarize current knowledge, which talk about the relationship between the ma-nipulative therapy and the changes of blood pressure. One of the purpose of the thesis is to clarify the using of manipulative therapy in the treatment of arterial hypertension.
In the thesis another methods of manipulative therapy are discussed to give broad overwiev and to have a posibble to comparison.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html