Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využití školní zahrady ZŠ Hostýnská pro výuku přírodopisu
Thesis title in Czech: Využití školní zahrady ZŠ Hostýnská pro výuku přírodopisu
Thesis title in English: Using school garden to teach biology in ZŠ Hostýnská school
Key words: ZŠ Hostýnská, školní zahrada, přírodní učebna, floristický průzkum, Malešice, klíčové kompetence, pracovní list, přírodopis
English key words: Hostýnská school, school ground, school garden, floristic investigation, Malešice, key competences, work sheet, biology
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Supervisor: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 01.10.2015
Date of assignment: 01.10.2015
Date and time of defence: 23.05.2016 08:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1
Date of electronic submission:31.03.2016
Date of proceeded defence: 23.05.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: PhDr. Petr Novotný, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Student se seznámí s doporučeními k psaní DP na webových stránkách PedF UK (opatření děkana k psaní závěrečných prací), také na http://CEVV-uk-pedf.blog.cz, včetně toho, jak má vypadat struktura práce.

Student bude jednou měsíčně informovat vedoucího práce o postupu výzkumu.
References
Burešová a kol. Učíme se v zahradě. CHaloupky, 2007.
Křivánková Školní zahrada jako učebna. Chaloupky, 2012.
GRÜNDLER, Elisabeth C. a SCHÄFER, Norbert. Dětská hřiště a zahrady v přírodním stylu. Význam, plánování, realizace. Ministerstvo životního prostředí. 2010. 1. vyd. 85s. ISBN 987-80-7212-523-4.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2010, 148 s. Nahlížet - nacházet. ISBN 9788086307954.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina a Jana HAVLOVÁ. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Praha: Raabe, 2014, 124 s. ISBN 978-80-7496-166-3.
BAUERŠÍMOVÁ, S. Závěrečná zpráva celorepublikového průzkumu Stav školních zahrad při základních školách v České republice. [online] Kněžice: Chaloupky o. p. s., 2007 [Citace 05.01.2011]. Dostupné na: <http://www.ekovychova.cz/eko/includes/priloha397.doc>.
BROOKES, J. Nová zahrada. Překlad Helena Kholová. Praha : Ottovo nakladatelství, 2003. ISBN 80-7181-770-8
BUREŠOVÁ, K. et. al. Učíme se v zahradě. Kněžice : Chaloupky o. p. s., 2007. ISBN neuvedeno.
BUREŠOVÁ, K. et. al. Hurá z lavic do přírody... Kněžice : Chaloupky o. p. s., 1992. ISBN neuvedeno.
FRANĚK, M. Děti potřebují pro svoji hru přirozené venkovní prostředí. Psychologie dnes,2001. č. 4. s. 14-15. ISSN 1212-9607.
FRANĚK, M. Vliv kontaktu s přírodním prostředím na lidskou psychiku. In Člověk + příroda = udržitelnost? Texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti. Praha : Zelený kruh v rámci projektu APEL, 2009. s. 8-15. ISBN 978-80-903968-5-2.
GAMERITH, W. Prvky přírodní zahrady In Přírodní zahrada. Překlad Radomil Hradil. České Budějovice : EUPRI, Svaz Pro-bio, Gengel o.s.p., 2001.
HEISSENBERGER, J., RITSCHEL, K. Zahrada pro děti. In Přírodní zahrada. Překlad Radomil Hradil. České Budějovice : EUPRI, Svaz Pro-bio, Gengel o.s.p., 2001.
JANČAŘÍKOVÁ, K. Ekolístky – Metodické listy Svatojánské koleje. 1. vydání. Praha : Vyšší odborná škola pedagogická Svatý Jan pod Skalou, 2004. ISBN 80-239-3024-9.
JANČAŘÍKOVÁ, K. Vrba naslouchá, vrba vypráví : Střípky z ekonaratologie. Fragmenta Ioannea Environmentalica, 6, 2007, str. 53 -68.
MORkES, F. Z historie školních zahrad. In BUREŠOVÁ, K. Učíme se v zahradě. Kněžice : Chaloupky o. p. s., 2007. s. 21-34. ISBN neuvedeno.
REZKOVÁ, Z. Zahradní terapie [on-line]. Příspěvek In Zahrada pro radost. [Citace 09.02.2011]. Dostupné na: <http://www.zahradaproradost.cz/perma/zahrterapie.htm>.
SOCHOR, J. Problematika budování školních zahrad z pohledu ředitele ZŠ Vyškov, Letní Pole. In BUREŠOVÁ, K. Učíme se v zahradě. Kněžice: Chaloupky o. p. s., 2007. ISBN neuvedeno.

Odborné články na danou problematiku.
Preliminary scope of work
Cíle práce: Zmapovat přírodní podmínky na školním pozemku ZŠ Hostýnská. Zhodnotit využitelnost pro výuku přírodopisu. Navrhnout obohacení školní zahrady o nové prvky pro výuku.
Předpokládaná struktura práce

1. Úvod
2. Teoretická část - Školní a ekologické zahrady obecně
2.1 ...
2.2
3. ZŠ Hostýnská - floristický průzkum
4. Využití školní zahrady ZŠ Hostýnská pro výuku biologie
5. Diskuse
6. Závěr
7. Seznam použité literatury
8. Přílohy
Preliminary scope of work in English
Goals: Investigate environmental features on school garden of ZŠ Hostýnská. Evalue posibilites of using the school ground for teaching biology. Recommend possible improvment for teaching biology.
1. Introduction
2. School gardens in general
2.1 ...
2.2
3. ZŠ Hostýnská - floristic monitoring
4. Using school garden for teaching English
5. Discusssion
6. Conclusion
7. Literature
8. Apendix
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html