Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Názory rodičovské a pedagogické veřejnosti na odklad školní docházky
Thesis title in Czech: Názory rodičovské a pedagogické veřejnosti na odklad školní docházky
Thesis title in English: Opinions of parental and pedagogical public on school attendance postponement
Key words: dítě předškolního věku, odklad školní docházky, školní zralost, školní připravenost, zápis do základní školy, předškolní vzdělávání, rodiče, učitelé mateřské školy, učitelé základní školy
English key words: preschool child, school attendance postponement, school maturity, school readiness, primary school enrolment, preschool education, parents, kindergarten teachers, primary school teachers
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 14.12.2015
Date of assignment: 07.01.2016
Date and time of defence: 30.05.2017 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:20.04.2017
Date of proceeded defence: 30.05.2017
Course: Diploma Thesis (OSZD005PP)
Opponents: PhDr. Hana Valentová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce bude zaměřena na téma školní připravenosti dětí před zahájením povinné školní docházky, konkrétně bude věnována problematice odkladů školní docházky. Cílem práce bude zjistit a analyzovat důvody a názory rodičovské i odborné veřejnosti na odklad školní docházky.
V teoretické části se studentka zaměří na faktory ovlivňující školní připravenost a školní zralost. Zmapuje v kterých státech je využíván institut odložení školní docházky. V praktické části metodou dotazníku a rozhovorů budou zjišťovány důvody, proč se rodiče rozhodují pro odložení povinné školní docházky o jeden rok. Jaký zásadní význam rodiče spatřují v odložení školní docházky. Výzkumné šetření bude zaměřeno na skupinu respondentů z řad rodičovské i odborné pedagogické veřejnosti (učitelé MŠ a učitelé ZŠ) a dále na skupinu dětí s odkladem školní docházky. Metoda rozhovoru a dotazníku bude doplněna o analýzu dětské kresby dětí s odkladem škoní docházky.
References
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2008. SBN 978-802-5118-290.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha : Portál, 2005.
CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál 2009
KROPÁČKOVÁ, Jana. Budeme mít prvňáčka: pro rodiče dětí od 5 let. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3673-598.
Diagnostika školní zralosti: školní zralost. Praha: Raabe, c2012,
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
TŮMOVÁ, Marta. Faktory ovlivňující adaptaci dítěte na zahájení školní docházky. 1991,
FRANCLOVÁ, Marta. Zahájení školní docházky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4463-6.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP 2004.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psycholgie. Praha : Portál 2000.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html