Aktivity podporující spolupráci rodiny s předškolními institucemi na Praze 7
Thesis title in Czech: | Aktivity podporující spolupráci rodiny s předškolními institucemi na Praze 7 |
---|---|
Thesis title in English: | Activities supporting cooperation families with preschool institutions in Prague 7 |
Key words: | spolupráce, rodina, rodiče, rodinná výchova, předškolní instituce, předškolní vzdělávání, mateřská škola, učitelka mateřské školy, dítě předškolního věku, komunikace |
English key words: | Cooperation, family, parents, a familyeducation, preschoolinstitucion, preschooleducation, nurseryschool, teacherofnurseryschool, preschoolchild, comunication |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 10.12.2015 |
Date of assignment: | 29.11.2016 |
Date and time of defence: | 22.05.2017 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Date of electronic submission: | 27.04.2017 |
Date of proceeded defence: | 22.05.2017 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004MS) |
Opponents: | doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. |
Advisors: | doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc. |
Guidelines |
V teoretické části bakalářské práce se studentka zaměří na témata: předškolní výchova v rodině, výchovné styly, předškolní vzdělávání v mateřské škole a možné způsoby a formy vzájemné efektivní spolupráce mateřských škol i dalších institucí zabývajících se výchovou a péčí předškolních dětí s důrazem na jejich význam v průběhu adapačního procesu, ale i v průběhu celé docházky dítěte.
Empirická část se zaměří na zjištění konkrétních příkladů jednotlivých forem vzájemné spolupráce mateřské školy a rodiny. Vyhodnotí nejčastější a méně obvyklé formy spolupráce mateřských škol a dalších předškolních institucí s rodinou. Jednotlivé formy spolupráce budou analyzovány s ohledem na jejich efektivitu a zařazení v průběhu školního roku. |
References |
FEŘTEK, Tomáš. Rodiče vítáni. Praha: Yinachi, 2012. ISBN 978-80-904-7352-2
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál 2009 HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha : Portál, 2005. CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007. KOČKOVÁ, Marie. Spolupráce školy s rodiči. 1. vyd. Praha: SPN, 1985. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha : Portál, 2003. MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Praha: Avicenum. 1989. KRÁLÍKOVÁ, Marie. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. 1. vyd. Praha: SPN, 1985. KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada 20006. KROPÁČKOVÁ, Jana. Fomy spolupráce mateřské školy s rodičovskou veřejností. Poradce ředitely mateřské školy. Praha, 2011. RABUŠICOVÁ, M., ŠEĎOVÁ, K., TRNKOVÁ, K., ČIHÁČEK, V. Škola a/versus rodina. Brno: MU 2004. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP 2004. TŮMOVÁ, Marta. Faktory ovlivňující adaptaci dítěte na zahájení školní docházky. 1991, VALIŠOVÁ, Alena; KASÍKOVÁ, Hana. Pedagogika pro učitele. 2. roz. a akt. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9 VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psycholgie. Praha : Portál 2000. |
Preliminary scope of work |
Bakalářská práce se věnuje spolupráci předškolních institucí s rodinami.Konkrétně pojednává o jednotlivých formách jejich vzájemné a efektivní spolupráce. Teoretická část se zaměřuje na témata výchovy dítěte v rodině, výchovné styly, výchovu a vzdělávání v mateřské škole. Dále jsou analyzovány různé možnosti forem komunikace a spolupráce předškolních institucí a rodin.Empirická část je založena na zjištění konkrétních možností podob a forem vzájemné spolupráce mateřských škol a rodin na Praze 7 a následné realizaci jedné z forem netradiční spolupráce s rodinou ve vybrané předškolní instituci.Cílem bakalářské práce je analýza forem vzájemné spolupráce mezi předškolními institucemi a rodinami a dále její přínos pro dítě předškolního věku. |
Preliminary scope of work in English |
The Bachelor’s thesis focuses on cooperation between preschool institutions and families. It covers various forms of cooperation. The theoretical part is focused on child upbringing in its family, upbringing styles and education in preschool institutions. Furthermore, the thesis analyses various kinds of possible form of communication and cooperation of preschool institutions and families. The empirical part is based on finding possible ways of mutual liaison between preschool institutions and families in Prague 7, following a realization one of them. The main Bachelor’s thesis purpose is to analyze liaison between preschool institutions and families, as well as investigate its contribution for child’s development. |