Efektivita výuky házenkářských dovedností na vybraných ZŠ ve vybraném regionu
Thesis title in Czech: | Efektivita výuky házenkářských dovedností na vybraných ZŠ ve vybraném regionu |
---|---|
Thesis title in English: | Effectivity of handball skills in selcted secondary schools in Prague |
Key words: | Házená, herní činnosti jednotlivce, didaktika, tělesná výchova |
English key words: | Handball, game activities of individuals, didactics, physical education |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Sportovní hry (51-600300) |
Supervisor: | PaedDr. Martin Tůma, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 25.08.2015 |
Date of assignment: | 25.08.2015 |
Date and time of defence: | 09.05.2017 13:30 |
Venue of defence: | FTVS UK, José Martího 31, Praha 6, UC2-2, C218, Seminární místnost katedry sportovních her |
Date of electronic submission: | 06.04.2017 |
Date of submission of printed version: | 06.04.2017 |
Date of proceeded defence: | 09.05.2017 |
Opponents: | PhDr. Mario Buzek, CSc. |
Guidelines |
Seznámení se základy sportovních her je jedním z možných cílů vzdělávacích programů na základních školách. K účasti v modifikovaném utkání si žáci potřebují osvojit základní dovednosti (herní činnosti jednotlivce). Cílem práce je kvalitativní hodnocení úrovně vybraných házenkářských dovedností na školách ve vybraném regionu. Pro srovnání efektivity výuky budou vybrány školy, kde je výuka házené zařazována pravidelně a školy, kde je zařazována nárazově nebo vůbec. K dosažení cíle je třeba splnit následující úkoly:
1. Provést literární rešerši literatury zabývající se výukou házené ve škole 2. Provést selekci sledovaných dovedností 3. Stanovit kritéria pro kvalitativní hodnocení vybraných dovedností 4. Shromáždit kvantitativní údaje o obsahu výuky TV (se zřetelem na házenou) ve sledovaných třídách 5. Provést kvalitativní hodnocení sledovaných dovedností 6. Pokusit se o analýzu vztahů zjištěných dat 7. Formulovat závěry a případně doporučení pro změny programů |
References |
1. ŠAFAŘÍKOVÁ, J. Házená: edice metodických textů pro školní i mimoškolní tělesnou výchovu a sport 11-15letých žáků. Praha : NS svoboda, 1998
2. EMRICH, A. Spielend Handball lernen in Schule und Verein. Wiebelsheim : Limpert, 2003 3. ČERNÝ, T., KUFNER, M. Miniházená ve škole. Praha : Český svaz házené, 2006 4. KLIMTOVÁ, Hana. Metodika výuky tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ z pohledu pedagogické praxe [online]. Ostrava : Ostravská univerzita, 2010 [cit. 06.10.2011]. Dostupné z WWW: <http://projekty.osu.cz/synergie/dok/opory/klimtova-metodika-vyuky-telesne-vychovy-na-2- stupni-zs.pdf>. 5. LUND, A., SPÄTE, D. Házená ve škole. Praha : Český svaz házené, 2012 6. HIANIK, J. Hádzaná v telocvični. Bratislava : Slovenský zväz hádzanej, 2011 a další dle pokynů vedoucího práce |