Pořad Wifina v kontextu mediální gramotnosti a vzdělávání médii
Thesis title in Czech: | Pořad Wifina v kontextu mediální gramotnosti a vzdělávání médii |
---|---|
Thesis title in English: | The television series Wifina in the context of media literacy and education through media |
Key words: | ČT:D, Déčko, Wifina, vzdělávání médii, mediální gramotnost, klíčové koncepty mediální, výzkum s dětmi, děti a televize, vzdělávací pořad |
English key words: | CT:D, Decko, Wifina, educational media, media literacy, key concepts of medial literacy, research with children, children and television, educational tv series |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Media Studies (23-KMS) |
Supervisor: | PhDr. Radim Wolák |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 25.07.2015 |
Date of assignment: | 25.07.2015 |
Date and time of defence: | 28.06.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 12.05.2016 |
Date of proceeded defence: | 28.06.2016 |
Opponents: | Mgr. Lucie Šťastná, Ph.D. |
URKUND check: | ![]() |
References |
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-807-3676-834.
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011, 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8. GUNTER, Barrie a Adrian FURNHAM. Children as consumers: a psychological analysis of the young people's market. New York: Routledge, 1998, viii, 216 p. ISBN 04-151-8535-1. VAN EVRA, Judith Page. Television and child development. 3rd ed. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 2004, xxiv, 278 p. ISBN 08-058-4864-9. GREENE, Sheila (ed.) a Diane HOGAN (ed.). Research with children: perspectives and practices. 2nd ed. New York, NY: Routledge, 2008, xvi, 295 p. ISBN 978-041-5416-849. VERNON, Ann. More what works when with children and adolescents: a handbook of individual counseling techniques. Champaign, Ill.: Research Press, 2009, xiv, 365 p. ISBN 978-087-8226-146. |
Preliminary scope of work |
Cílem mé práce je zachytit přístup dětí mladšího školního věku k vysílání dětské televize ČT:D a zachytit povědomí, či oblíbenost konkrétních pořadů. Dalším cílem je ověřit, zda sledování vybraného dětského pořadu, jež má informativní a vzdělávací povahu, ovlivňuje znalosti diváků v daném - mediálním oboru. Touto prací bych chtěla doplnit obraz o veřejnoprávní dětské televizi ČT:D, který jsem začala tvořit svou bakalářskou prací.
Cílem první části výzkumu – dotazníkového šetření je zjistit preferenci diváků mezi jednotlivými pořady. Zároveň tato část výzkumu bude sloužit jako selekce narátorů pro další pokračování výzkumu. V druhé části výzkumu budu zjišťovat, jaké názory mají děti na pořad Wifina, jaké oblíbenosti se těší a zda prostřednictvím tohoto magazínu dochází k rozšiřování znalostí dětí, s důrazem na mediální výchovu. Výzkumná otázka 1: Proč sledují diváci magazín Wifina? Výzkumná otázka 2: Funguje pořad Wifina jako zdroj nových znalostí svého publika? Výzkumná otázka 3: Existuje zaznamenatelný rozdíl v některých oborových znalostech mezi diváky a nediváky pořadu Wifina? (s důrazem na mediální gramotnost) |