Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Kauza "Hitler je gentleman" v českých médiích : Peroutka, Zeman a Ovčáček (případová studie)
Thesis title in Czech: Kauza "Hitler je gentleman" v českých médiích : Peroutka, Zeman a Ovčáček (případová studie)
Thesis title in English: Case "Hitler is gentleman" in Czech media: Peroutka, Zeman and Ovčáček (Case study)
Key words: Ferdinand Peroutka, Miloš Zeman, Jiří Ovčáček, článek Hitler je gentleman, fascinace nacismem, žaloba, omluva, hledání
English key words: Ferdinand Peroutka, Miloš Zeman, Jiří Ovčáček, atricle Hitler is gentelman, fascination with Nazism, prosecution, apology, search
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 16.07.2015
Date of assignment: 16.07.2015
Date and time of defence: 27.06.2016 00:00
Date of electronic submission:13.05.2016
Date of proceeded defence: 27.06.2016
Opponents: PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
References
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.

DOHNALOVÁ, Marie a Jaroslav MALINA. Slovník antropologie občanské společnosti. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2006. ISBN 80-720-4443-5.

JANDOUREK, Jan. Slovník sociologických pojmů: 610 hesel. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3679-2.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8697-7.

JUST, Vladimír. Slovník floskulí: malá encyklopedie polistopadového newspeaku: klišé, slogany, hantýrky, tiky, partiové metafory, slovní smogy. 1. vyd. Praha: Academia, 2004. ISBN 80-200-1153-6.

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.

PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Vydání druhé. Překlad Jan Hendl. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5.

PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.

STRAUSS, Anselm L a Juliet M CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Vyd. 1. Boskovice: Albert, 1999, 196 s. SCAN. ISBN 80-858-3460-X.

SURYNEK, Alois. Základy sociologického výzkumu. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2001, 160 s. ISBN 80-726-1038-4.

TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.

ZICH, František. Úvod do sociologického výzkumu. Praha: Eupress, 2004. ISBN 80-867-5419-7.


Původní:
• Česká televize - věc veřejná: sborník textů k diskusi o roli televize, veřejné služby na počátku 21. století. 2000. Praha: Česká televize, 114 s. ISBN 808500531x.

• Kodex České televize: zásady naplňování veřejné služby v oblasti televizního vysílání. Praha: Česká televize, 2003, 46 s. ISBN 80-85005-46-8.

• SCHULZ, Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2004, 149 s. ISBN 80-246-0827-8.

• ŠTOLL, Martin. Tři podoby televize. 1. vyd. Praha: Literární akademie, 2013, 161 s. ISBN 978-80-86877-67-9.

• Veřejná služba ve veřejnoprávních médiích: sborník textů ze semináře: Český Krumlov 8.-9. listopadu 2002. Praha: Česká média v nakl. Votobia Praha, 2003, 316 s. ISBN 80-7220- 142-5.

Preliminary scope of work
Cílem práce je prozkoumat a analyzovat, jak byla tato kauza zobrazovaná v médiích a jak k ní média přistupovala. Práce se snaží zhodnotit rozsah mediálních obsahů, výskyt a důležitost sdělení, taktéž se zaměřuje na hlubší význam zkoumaného materiálu. Cílem bylo přinést pohled i na aspekty možného příklonu těchto médií, jako institucí, k jedné nebo druhé straně sporu. Hlavním výzkumným vzorkem byla tradiční média, televize, rozhlas a tisk. Tato práce se soustředí i na rozbor a analýzu aspektů souvisejících s projevy a působením Miloše Zemana a Jiřího Ovčáčka.

Původní:
Práce si klade za cíl popsat a analyzovat problematiku naplňování zákonné povinnosti veřejné služby České televize ve zpravodajství na konkrétním případu. Vzhledem k tomu, že je do této kauzy zapojeno více subjektů, včetně vrcholného představitele státu, že tato kauza paradoxně nemá hodnotný edukační přínos pro společnost a že se v ní objevují prvky bulvarizace, ráda bych rozebrala a prozkoumala východiska, okolnosti a politicko-publicistické aspekty informování České televize o této záležitosti. Pokusím se objektivně zjistit, zda role České televize nevybočila ze zákonného rámce její působnosti.
Preliminary scope of work in English
The aim of this thesis is to explore and analyse how these case was displayed in the media and how have the media approached to this case. This work is trying to assess the extent of media content in these media, the presence and importance of the communication and is also focused on the deeper meaning of the investigated material. The goal was to bring a sight and aspects of the possible inclination of the media, as an institution, to either side of the dispute. Traditional media like television, radio and press, were the main research sample. This work will also focus on the parsing and the analysis of aspects related to appearance and action of Miloš Zeman and Jiří Ovčáček.

Original:
This paper aims to depict and analyze the issues of fulfillment of the legal obligations of the Czech Television’s public service in reporting news in a particular case. Due to the fact that in this case there are multiple subjects involved, including the head of the state, that this case paradoxically has no valuable educational contribution to the society and that there are elements of tabloid journalism in it, I would like to analyze and examine the foundations, circumstances and political and journalistic aspects of Czech Television informing about this case. I will try to objectively determine whether the role of Czech Television did not deviate from the statutory framework of its competencies.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html