Návrh na založení sociálně prospěšného podniku
Thesis title in Czech: | Návrh na založení sociálně prospěšného podniku |
---|---|
Thesis title in English: | The proposal to establish socially beneficial enterprise |
Key words: | byznys plán, podnikání, sociálně prospěšné podnikání, marketing, společenská odpovědnost, ručně psané |
English key words: | business plan, entrepreneurship, socially beneficial enterprise, marketing, corporate social responsibility, handwritten |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR) |
Supervisor: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 22.06.2015 |
Date of assignment: | 22.06.2015 |
Date and time of defence: | 14.06.2016 08:00 |
Venue of defence: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H012, 12, Hollar - místn. č. 012 |
Date of electronic submission: | 06.04.2016 |
Date of proceeded defence: | 14.06.2016 |
Opponents: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
URKUND check: | ![]() |
References |
1. ONDŘEJ, Jan a kol. Spotřebitelské smlouvy a ochrana spotřebitele: ekonomické, právní a sociální aspekty. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2013. 18 s
2. Článek 2 odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU. 3. Článek 2 odst. 2 Směrnice 2011/83/EU 4. Listina základních práv a svobod, článek 26 – ústavní zákon č. 2/1993 Sb., v aktuálním znění 5. VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. 2012. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 332 s. Expert (Grada). ISBN 9788024745206. 6. STROUHAL, Jiří a Jiřina BOKŠOVÁ. Lexikon účetních pojmů: překlad z ČJ do AJ a NJ, výklad pojmů v ČJ, Aj a NJ, praktické příklady, rozpočtový rozvrh. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2015, 380 stran, s. 9. ISBN 978-80-7478-787-4. 7. Zákon o obchodních korporacích s komentářem: s účinností od 1. 1. 2014 nahrazuje obchodní zákoník. 2014. 1. vyd. Praha: Grada, 85 s. ISBN 978-80-247-4834-4. 8. Česká republika v číslech - 2014 [online]. 2014. Český statistický úřad [cit. 2015-11-02]. Dostupné z: https://www.czso.cz/documents/10180/20556123/32020314.pdf/2db1add3-fcb7-4a66-bdf0-30757c9c609f?version=1.0 9. Živnostenské podnikání v ČR ve 3. čtvrtletí roku 2015. 2015. In: Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR: Statisticko-ekonomický servis [online]. [cit. 2016-01-18]. Dostupné z: http://www.socr.cz/clanek/zivnostenske-podnikani-v-cr-ve-3-ctvrtleti-roku-2015/ 10. Jihomoravský kraj. ŽIVNOSTENSKÉ PODNIKÁNÍ - STATISTICKÉ ÚDAJE [online]. [cit. 2015-11-02]. Dostupné z: http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=2958&TypeID=2 11. FRANCOVÁ, Petra. Sociální podnikání - Jak vybudovat sociálně prospěšné projekty. [přednáška]. Praha: UK, 5. března 2014. 12. Ub.edu. Universitat de Barcelona [online]. Department of Trade and Industry, 2002 [cit. 2015-09-18]. Dostupné z: http://www.ub.edu/emprenedoriasocial/sites/default/files/social%20entreprise%20a%20strategy%20for%20success.pdf 13. INTERNATIONAL CENTRE OF RESEARCH AND INFORMATION ON THE COLLECTIVE ECONOMY. CIRIEC [online]. [cit. 2015-09-18]. Dostupné z: http://www.ciriec.ulg.ac.be/en/pages/1_2historique.htm 14. CHAVESE, R., MONZÓNA, J. L. in: DOHNALOVÁ, M., PRŮŠA, L. Sociální ekonomika. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2011. ISBN 978-80-7357-573-1 15. DOLINA, Petr a kolektiv. Manuál pro přežití sociálního podnikatele. Praha: Svaz českých a moravských výrobních družstev, 2010, s. 58. 16. Business Leaders Forum [online]. 2012 [cit. 2015-09-20]. Dostupné z: http://www.csr-online.cz/co-je-csr/ 17. FAIRTRADE INTERNATIONAL. [online]. 2015 [cit. 2015-09-27]. Dostupné z: http://www.fairtrade.net/about-fairtrade.html 18. ČESKÁ UNIE PRO PODPOROVANÉ ZAMĚSTNÁVÁNÍ. [online]. [cit. 2015-09-27]. Dostupné z: http://www.unie-pz.cz/3-podporovane-zamestnavani/82-slovnicek-pojmu.html 19. PLATFORMA SOCIÁLNÍCH FIREM. Co je sociální firma [online]. [cit. 2015-09-27]. Dostupné z: http://www.socialnifirmy.cz/index.php/nakupujte-od-socialnich-firem/co-je-socialni-firma 20. How to write a great business plan. Boston, Mass.: Harvard Business School Press, s. 1-8. 2008. ISBN 1422121429. 21. MAREŠ, Jakub a kolektiv. Rozjeď to!: Jak začít společensky prospěšné podnikání. 2011. s. 82-85. [online]. [cit. 2016-01-19]. Dostupné z: http://docplayer.cz/679532-Rozjed-to-jak-zacit-spolecensky-prospesne-podnikani.html 22. VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. 2005. Podnikání malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 304 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-1069-2. 23. BERRY, Tim. 2016. The Different Types of Business Plans. In: Bplans.com [online]. [cit. 2016-01-18]. Dostupné z: http://articles.bplans.com/the-different-types-of-business-plans/ 24. MAREŠ, Jakub a kolektiv. Rozjeď to!: Jak začít společensky prospěšné podnikání. 2011. s. 82-85. [online]. [cit. 2016-01-19]. Dostupné z: http://docplayer.cz/679532-Rozjed-to-jak-zacit-spolecensky-prospesne-podnikani.html 25. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 93-95. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8. 26. TICHÁ, I., HRON, J. Strategické řízeni Praha: PEF ČZU, 2003. ISBN 80-213-0922-9. 27. PORTER, Michael E. 1980. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors [online]. New York: Free Press, xx, 396 p. [cit. 2016-01-31]. ISBN 00-292-5360-8. 28. Team FME. 2013. Porters Five Forces: Strategy Skills [online]. Free Online Library for Managers [cit. 2016-01-31] s. 9. ISBN 978-1-62620-999-2. Dostupné z: http://www.free-management-ebooks.com/dldebk-pdf/fme-five-forces-framework.pdf 29. FILL, Chris. 2002. Marketing communications: contexts, strategies, and applications. 3rd ed. New York: Financial Time Prentice Hall, xxxii, 790 p. 30. Český statistický úřad. Tisková zpráva: Začíná šetření životních podmínek českých domácností [online]. [cit. 2016-02-18]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/zacina-setreni-zivotnich-podminek-ceskych-domacnosti 31. DATA O STUDENTECH, POPRVÉ ZAPSANÝCH A ABSOLVENTECH VYSOKÝCH ŠKOL [online]. [cit. 2016-02-18]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistika-skolstvi/data-o-studentech-poprve-zapsanych-a-absolventech-vysokych 32. Stres, deprese a životní styl v ČR [online]. 2015. [cit. 2016-02-19]. Dostupné z: http://www.lf1.cuni.cz/stres-deprese-a-zivotni-styl-v-cr-lf1 33. Aktuální prognóza ČNB [online]. 2016. [cit. 2016-02-19]. Dostupné z: https://www.cnb.cz/cs/menova_politika/prognoza 34. Makroekonomická predikce - leden 2016 [online]. 2016. [cit. 2016-02-19]. Dostupné z: http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/makroekonomika/makroekonomicka-predikce/2016/makroekonomicka-predikce-leden-2016-23826 35. Čtvrtletní analýza VŠPS na aktuální téma - 3. čtvrtletí 2015 [online]. 2016 [cit. 2016-02-20]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/cri/ctvrtletni-analyza-vsps-na-aktualni-tema-3-ctvrtleti-2015 36. Míra nezaměstnanosti [online]. 2016 [cit. 2016-02-20]. Dostupné z: http://apl.czso.cz/pll/eutab/html.h?ptabkod=tesem120 37. Cena papíru letí nahoru [online]. 29. 9. 2015. [cit. 2016-02-20]. Dostupné z: http://www.silvarium.cz/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/cena-papiru-leti-nahoru-marketing-sales-media 38. Jak na sociální firmu [online]. [cit. 2016-02-20]. Dostupné z: http://www.socialnipodnikani.info/jak-na-socialni-firmu/ 39. CIKÁNKOVÁ, KOBLÍŽKOVÁ, MERTL, POKORNÝ, PONOCNÁ, ROLLEROVÁ a VLČKOVÁ. 2015. ZPRÁVA O ŽIVOTNÍM PROSTŘEDÍ ČESKÉ REPUBLIKY [online]. CENIA. Praha [cit. 2016-02-20]. ISBN 978-80-85087-38-3. Dostupné z: http://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/zpravy_o_stavu_zivotniho_prostredi_publikace/$FILE/SOPSZP-ZPRAVA_ZPCR_2014-20160201.pdf 40. SEDLÁČKOVÁ, Helena. 2006. Strategická analýza. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, xi, 121 s. ISBN 80-717-9367-1. 41. LEDVINOVÁ, Jana. 2013. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 129 s. 42. KELLER, Kevin Lane. 2007. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). s. 97. ISBN 978-80-247-1481-3. 43. 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, s. 21-22. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8. 44. ŘEZÁČ, Jan. 2014. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. 1. Jihlava: Baroque Partners. ISBN 978-80-87923-01-6. 45. KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. 2014. The art of social media: power tips for power users. New York: Portfolio. ISBN 978-159-1848-073. 46. How To Unlock Instagram With Powerful Reactive Content [online]. [cit. 2016-02-27]. Dostupné z: http://locowise.com/blog/how-to-unlock-instagram-with-powerful-reactive-content 47. Handwritten letters in a digital world [online]. [cit. 2016-02-27]. Dostupné z: http://snailmailmyemail.org/ 48. MARATON PSANÍ DOPISŮ 2015 [online]. [cit. 2016-02-27]. Dostupné z: http://www.amnesty.cz/news/2643/maraton-psani-dopisu-2015 |
Preliminary scope of work |
Tato bakalářská práce je zaměřena na teoretické ukotvení sociálně prospěšného podniku. Práce se ve své teoretické části věnuje vymezením podniku a legislativními aspekty sociálně prospěšného podniku v České republice. Nastoluje teorii k založení sociálně prospěšného podniku a poučení, které jsou pro jeho založení důležité.
V praktické části práce je představen autorův podnikatelský záměr na založení sociálně prospěšného podniku. V této části je zpracován byznys plán, který obsahuje všechny důležité náležitosti, v němž je kladen důraz na marketingový plán. Důležitým bodem práce je zjištění, zda o služby sociálně prospěšného podniku je ve společnosti skutečný zájem. Cílem bakalářské práce je vytvoření uceleného byznys plánu a návrhu komunikační strategie, např. s cílovou skupinou. Výsledkem práce je shrnutí poznatků sociálně prospěšného podnikání v kontextu marketingové strategie. |
Preliminary scope of work in English |
The bachelor thesis is focused on theoretical introduction of socially beneficial enterprise. The thesis deals with defining the business and legislative aspects of socially beneficial enterprise in the Czech Republic in its theoretical part. It establishes the foundation theory of socially beneficial enterprise and enlightens importance for its establishment.
There is an introduction to the author's business plan for the establishment of socially beneficial enterprise in the practical part. The business plan contains all the important essentials, in which the emphasis is on the marketing plan, is prepared in this part. The most important point of this thesis is to determine whether the services of this socially beneficial business is at a real interest. The aim of the thesis is to create a comprehensive business plan and a communication strategy, especially with the target group. In conclusion, the summary of findings of socially beneficial business in the context of the marketing strategy is the result of the thesis. |