Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 393)
Thesis details
   Login via CAS
Projevy, příčiny a možnosti překonávání syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Thesis title in Czech: Projevy, příčiny a možnosti překonávání syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Thesis title in English: Burn out sydrome of pedagogues – manifestations, occasions and possibilities to overcome
Key words: Deprese, dotazník, Maslach Burnout Inventory, možnosti překonání syndromu vyhoření, projevy, příčiny, syndrom vyhoření
English key words: Burnout syndrome, causes, depression, Maslach Burnout Inventory, questionnaire, symptoms, ways of burnout syndrome overcome
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Supervisor: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 22.06.2015
Date of assignment: 22.06.2015
Date and time of defence: 13.09.2017 14:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:03.07.2017
Date of proceeded defence: 13.09.2017
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Zdůvodnění výběru tématu: Dané téma jsem si zvolila proto, že se v této oblasti pohybuji a mám k ní velmi blízko. Sama patřím mezi pedagogické pracovníky. Nabízené téma mne velmi zajímá.


Formulace problému, který bude v práci řešen: Zjištění míry výskytu syndromu vyhoření v učitelské profesi.


Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je analýza syndromu vyhoření v učitelské profesi, zabývající se výchovou a vzděláváním dětí, žáků i studentů ve všech typech vzdělávacích institucí. A zároveň charakteristika učitelské profese. Práce by měla přispět k objasnění rozvoje syndromu vyhoření u vyučujících ve školství.


Metody: nastudování literatury, dotazníkové šetření, pohovory s vyučujícími.

Struktura práce: Bakalářská práce bude rozdělena do dvou části – teoretická část a praktická část. V teoretické části budou pomocí literární rešerše vysvětleny pojmy vztahující se k danému tématu. Syndrom vyhoření zde bude popsán jako postupně se rozvíjející proces, kterému je možné předcházet. Praktická část bude zaměřena na výskyt vyhoření u vyučujících na ZŠ, SŠ a SOU v závislosti na věku, délce praxe, pohlaví a typu instituce. Bude řešena pomocí dotazníkového šetření a dalších technik, jako jsou pozorování, rozhovor s pedagogickými pracovníky z různých oblastí (ZŠ, SŠ,SOU). Získaná data vytřídím, zkompletuji a vyhodnotím.

References
HONZÁK, R. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. Praha: Vyšehrad, 2013.
KOHOUTEK, R. Základy pedagogické psychologie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1996.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003.
KŘIVOHLAVÝ, J. Hořet, ale nevyhořet. Kostelní vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012.
MÍČEK, L., ZEMAN, V. Učitel a stres. Opava: Vade Mecum, 1997.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html