Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vnímání výuky zeměpisu učiteli různých aprobací
Thesis title in Czech: Vnímání výuky zeměpisu učiteli různých aprobací
Thesis title in English: Perception of teaching geography by teachers of different school subjects approbations
Key words: geografie, vnímání geografie, geografické vzdělávání v Česku, společenská prestiž školních předmětů
English key words: Geography, Perception of Geography, Geography Education in Czechia, Social Prestige of School Subjects
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: final thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 16.06.2015
Date of assignment: 29.06.2015
Date of proceeded defence: 08.02.2016
Opponents: RNDr. Libor Jelen, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Předložená práce se zabývá vnímáním zeměpisu/geografie jako školního předmětu pohledem učitelů různých aprobací. Zaměřuje se na důležité aktéry vnějšího sociálního kontextu, kteří (ne)vědomě přímo či zprostředkovaně na jednotlivých školách svým způsobem ovlivňují pozici zeměpisu na žebříčku společenského významu (prestiže) a dlouhodobě přispívají k utváření určité sociální reprezentace (image) tohoto předmětu. Cílem práce je přinést prvotní informace o tom, jak učitelé hodnotí společenský význam zeměpisu ve srovnání s jinými výukovými předměty i ve srovnání s geografií jako vědní disciplínou. Výzkum je realizován pomocí elektronického dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html