Emoční inteligence a možnosti jejího poznávání a uplatnění
Thesis title in Czech: | Emoční inteligence a možnosti jejího poznávání a uplatnění |
---|---|
Thesis title in English: | Emotional intelligence and possibilities of its recognition and application |
Key words: | emoční inteligence, skaut, skauting, MSCEIT |
English key words: | emotional intelligence, scout, scouting, MSCEIT |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 22.05.2015 |
Date of assignment: | 22.05.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 29.05.2015 |
Date and time of defence: | 07.09.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 26.07.2016 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D. |
Guidelines |
Práce ve své teoretické části nastíní relevantní problematiku emocí a následně se hlouběji zaměří na vybrané koncepty emoční a sociální inteligence. Budou popsány různé přístupy k jejich zkoumání a měření, z nichž některé budou později použity v empirické části práce. Důraz bude kladen na vzájemnou provázanost emočních a sociálních kompetencí, problematiku komunikace emocí a na roli, kterou hraje emoční inteligence v interpersonálních vztazích. V rámci empirické části práce bude prověřována souvislost emoční inteligence s vybranými charakteristikami činnosti, role a osobnosti skautského vedoucího. Práce si klade za cíl zmapování vybraných emočních a sociálních aspektů osobnosti a možností jejich zkoumání a hlubšího poznávání, dále pak jejich vztahem s dalšími relevantními aspekty, projevujícími se v reálném životě poloprofesionálního výchovného pracovníka. |
References |
Druskat, V. U., Sala, F., Mount, G. (2006). Linking emotional intelligence and performance at work: Current research evidence with individuals and groups. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Goleman, D. (1995). Emotional intelligence: Why it can matter more than IQ. New York: Bantam Martinez-Pons, M. (1999). Emotional intelligence as a self-regulatory process: A social cognitive view. Imagination, Cognition & Personality, 19, 331–350. Mayer, J. D., & Geher, G. (1996). Emotional intelligence and the identification of emotion. Intelligence, 22, 89 –114. doi:10.1016/S0160- 2896(96)90011-2 Mayer, J. D., Salovey, P., Caruso, D. R. (2000). Models of emotional intelligence. In R.J.Sternberg (Ed.), Handbook of intelligence, pp. 396-420. New York: Cambridge University Press Mayer, J. D.; Salovey, P.; Caruso, D. R. (2008). Emotional intelligence: New ability or eclectic traits? American Psychologist, Vol 63(6), 503-517. Palmer, B., Donaldson, C., & Stough, C. (2002). Emotional intelligence and life satisfaction. Personality and Individual Differences, 33, 1091–1100. Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztah. Praha: Grada. Stuchlíková, I. (2007). Základy psychologie emocí. Praha: Portál. VanRooy, D. L., Viswesvaran, C. (2004). Emotional intelligence: A meta-analytic investigation of predictive validity and nomological net. Journal of Vocational Behavior, 65, 71-95. |