Úroveň hudební gramotnosti dětí staršího školního věku - sonda do současného stavu
Thesis title in Czech: | Úroveň hudební gramotnosti dětí staršího školního věku - sonda do současného stavu |
---|---|
Thesis title in English: | Musical Literacy Level of Children During Final Years of Elementary School - a Probe to the Current Situation |
Key words: | Hudební gramotnost, schopnosti, dovednosti, znalosti, očekávané výstupy RVP ZV, standardy hudební výchovy. |
English key words: | Musical literacy, skills, abilities, knowledges, outcomes of RVP ZV, standards of music education. |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra hudební výchovy (41-KHV) |
Supervisor: | doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 24.02.2015 |
Date of assignment: | 24.02.2015 |
Date and time of defence: | 25.05.2017 10:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
Date of electronic submission: | 21.04.2017 |
Date of proceeded defence: | 25.05.2017 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004) |
Opponents: | PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Předkládaná bakalářská práce se věnuje úrovni hudební gramotnosti dětí staršího školního
věku. Zabývá se standardy hudebního vzdělávání a aktuálním stavem hudebních schopností a dovedností a úrovní hudebních znalostí vybraného vzorku žáků. Cílem práce je v teoretické rovině vymezit pojem hudební gramotnost, v praktické rovině potom analyzovat její úroveň u žáků 2. stupně základních škol. Cíl práce je naplněn na základě výzkumu, jehož výsledky jsou prezentovány v praktické části práce, ve které je mj. vytvořen měrný prostředek k ověření stavu hudební gramotnosti žáků devátých tříd na vybraných základních školách. |
Preliminary scope of work in English |
Presented thesis deals with the musical literacy of school children. It deals with the
standards of the music education and actual musical skills and levels of the selected sample of the students. In the theoretical level the aim of the work is to define the term musical literacy, in the practical level the aim is to analyze the level of musical literacy of pupils of the 2md grade of elementary schools. The aim of the work is filled on the base of the research which results are presented in the practical part of the work. By the way in the practical part of the work there is also created the specific mean of verifying the state of musical literacy of the pupils in the selected primary schools. |