Učební styly v informatických předmětech
Thesis title in Czech: | Učební styly v informatických předmětech |
---|---|
Thesis title in English: | Learning styles in informatics subjects |
Key words: | učební styly, informatické předměty |
English key words: | learning styles, informatics subjects |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV) |
Supervisor: | doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 17.02.2015 |
Date of assignment: | 17.02.2015 |
Date and time of defence: | 17.01.2017 11:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R013B, 013B, Zelená učebna, přízemí, KITTV |
Date of electronic submission: | 17.11.2016 |
Date of proceeded defence: | 17.01.2017 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. |
Guidelines |
• Proveďte analýzu pojetí a koncepcí učebních stylů žáků
• Seznamte se se způsoby zjišťování učebních stylů žáků • Zvolte adekvátní metody zjišťování relevantních skutečností včetně empirických. • Charakterizujte specifika jednotlivých učebních stylů žáků na učivu informatických předmětů • Navrhněte metodická a organizační opatření ve výuce informatických předmětů, která by respektovala učební styly žáků • Formulujte závěry a doporučení pro pedagogickou praxi. |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku učebních stylů žáků a usiluje o příspěvek k poznání vlivu zohledňování individuálních učebních stylů žáků ve výuce na proces a výsledky jejich učení. Nahlíží na učební styly především v souvislosti s výukou informačních a komunikačních technologií. Práce obsahuje teoretickou a empirickou část. Teoretická pasáž se zaměřuje na didaktická specifika a rozpracovává teoretický koncept učebních stylů ve struktuře informatických předmětů. Práce ve výzkumné části zohledňuje preferované učební styly žáků ve zvolené třídě a vychází z předpokladu, že zohledňování diferenciace učebních stylů v informatických předmětech může být přínosné pro pedagogickou praxi. Hlavním cílem práce je zjistit, zda při respektování učebních stylů žáků ve výuce informatických předmětů dochází ke změnám v procesu a výsledcích učení žáků. V závěru práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky výzkumných metod a formulovány závěry pro učitelskou praxi.
|
Preliminary scope of work in English |
Diploma thesis contains information about learning styles of pupils and identifies effect respecting the learning styles of my lessons. Thesis distinguishes changes in the learning process and their results. Diploma thesis deals with learning styles in context Computer Science Education. The thesis contains theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on the didactic specifics and formulates the theoretical concept of learning styles in teaching information and communication technologies. The thesis respects preferred learning styles in a particular class and worked on the assumption that respect for learning styles in teaching information and communication technologies can be beneficial for teaching practice. The main objective is to find out change in the quality and results of the educational action. The conclusion summarizes and evaluates the results of research methods and formulates recommendations for teaching practice.
|