On Saturday 19th October 2024 there will be a shutdown of some components of the information system. Especially the work with files in Thesis modules will be particularly unavailable. Please postpone your requests for a later time. |
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Thesis title in Czech: | Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky |
---|---|
Thesis title in English: | Forms of Family and School Cooperation at the Beginning of School Attandance |
Key words: | rodina, škola, žák, učitel, komunikace, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, inovativní programy, Začít spolu, Rodiče vítáni |
English key words: | family, school, pupil, teacher, communications, family and school collaboration, experience, elementary school, innovative programs, a school providing the program Step by Step and Parents family, school, pupil, teacher, communications, family and school collaboration, experience, elementary school, innovative programs, a school providing the program Step by Step and Parents and Parents are welcome. |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor, čeká na schválení garantem |
Date of registration: | 09.01.2015 |
Date of assignment: | 09.01.2015 |
Date and time of defence: | 18.05.2016 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Date of electronic submission: | 13.04.2016 |
Date of proceeded defence: | 18.05.2016 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně – vzdělávací instituce. Zmapuje historický vývoj těchto institucí. Ukáže současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu „Začít spolu“ a projektu „Rodiče vítáni“. V empirické části se zaměří na výzkum rozvoje spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky v tradiční škole, ve škole uplatňující výchovně vzdělávací program „Začít spolu“ a ve škole zapojené do projektu „Rodiče vítáni“ (rozhovory, pozorování, dotazníky). |
References |
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. (2009): Pedagogický slovník. Praha: Portál.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5. MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenu, 1986. KREJČOVÁ, V.; KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro 1. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003.ISBN 80-7178-695-0. SPILKOVÁ, V. A KOL. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9. KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J.; NEVOLOVÁ, D.; KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0. RABUŠICOVÁ, M. ŠEĎOVÁ, K. Škola a /versus/ rodina. Masarykova universita v Brně. 2004. ISBN 80-210-3598-6. |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně – vzdělávací instituce. Zmapuje historický vývoj těchto institucí. Ukáže současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu „Začít spolu“ a projektu „Rodiče vítáni“. V empirické části se zaměří na výzkum rozvoje spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky v tradiční škole, ve škole uplatňující výchovně vzdělávací program „Začít spolu“ a ve škole zapojené do projektu „Rodiče vítáni“ (rozhovory, pozorování, dotazníky). |
Preliminary scope of work in English |
This thesis deals with the forms of cooperation between parents and school at the beginning of school attandance. The theoretical part defines family and school as educational institutions. Maps the historical development of these institutions. Indicates current trends in cooperation between family and school using elements and strategy of innovative teaching program „Step by Step“ and project „Parents are welcome“. The part of the empirical research will focus on the development of cooperation between family and school at the beginning of school attandance (interviews, observations, questionnaires) and brings informations about the results of three types of school – a traditional basic school, a school providing the program Step by Step and Parents are welcome. |