Postoj středoškolské mládeže k otázkám plánovaného rodičovství
Thesis title in Czech: | Postoj středoškolské mládeže k otázkám plánovaného rodičovství |
---|---|
Thesis title in English: | Attitude of High-school Childern towards Planned Parenthood |
Key words: | adolescence, gender, muži, ženy, rodina, mateřství, role otce, sexuální výchova, antikoncepce, interrupce,fenomén single |
English key words: | adolescence, gender, men, women, family, motherhood, father’s role, sexual edukation, contraception, single phenomenon |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Medicine (15-190) |
Supervisor: | Mgr. Eva Vachková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 11.09.2014 |
Date of assignment: | 11.09.2014 |
Date and time of defence: | 26.10.2016 08:00 |
Date of electronic submission: | 22.09.2016 |
Date of submission of printed version: | 23.09.2016 |
Date of proceeded defence: | 26.10.2016 |
Opponents: | MUDr. Ilona Zimmerová |
Preliminary scope of work |
Bakalářská práce pojednává o informovanosti středoškolské mládeže o plánovaném rodičovství.
V teoretické části byly objasněny pojmy adolescence, gender, život singl, plánované rodičovství, sexuální výchova a stručný přehled antikoncepčních metod. Přiblíženo bylo mateřství, role otce, role matky, rodina a rodičovství. V empirické části jsem zjišťovala znalosti o antikoncepci a plánovaném rodičovství u studentů gymnázia a střední odborné školy. Pátrala jsem, která antikoncepce je studenty preferována a z jakého důvodu, jaké mají znalosti o postkoitální antikoncepci či umělém přerušení těhotenství a také zda mají více informací chlapci nebo dívky. |
Preliminary scope of work in English |
The thesis deals with the secondary school youths‘ awareness of the planned parenthood.
In the theorecical part,the notions adolescence, gender, single life, planned parenthood and sexual education were explained together with a brief overview of contraceptive methods. Also, the motherhood, the father’s role,the mother’s role, the family and the parenthood were clarified. In the empirical part, I surveyed the knowledge of the contrateption and the planned parenthood with the students of a grammar school and of a secondary school. I searched for their knowledge of Postcoital contraception as well as of the termination of pregnancy. I also surveyed who is more informed, whether boys or girls. |