Vizuální lifelogging: automatické vzpomínky a zobrazování všedního
Thesis title in Czech: | Vizuální lifelogging: automatické vzpomínky a zobrazování všedního |
---|---|
Thesis title in English: | Visual lifelogging: automatic memories and picturing ordinary |
Key words: | Vizuální lifelogging, lifelogging, quantified self, selftracking, sousveillance, Narrative Clip |
English key words: | Visual lifelogging, lifelogging, quantified self, selftracking, sousveillance, Narrative Clip |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.05.2014 |
Date of assignment: | 23.05.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 09.07.2014 |
Date and time of defence: | 15.09.2016 09:00 |
Date of electronic submission: | 22.07.2016 |
Date of proceeded defence: | 15.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Denisa Kera, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem této práce je prozkoumat pojem vizuálního lifeloggingu a uvést ho do kontextu současné vizuální kultury. Hlavní akcent bude kladen na vizuální lifelogging, ale také s ním spojené otázky selftrackingu, jeho aplikací, počátků a reflexi současného stavu. Součástí práce bude také vlastní výstup a vyhodnocení vizuálního logování období v autorčině životě pomocí některého z nejznámějších zařízení na vizuální lifelogging. Předběžná osnova: 1. Úvod 2. Kultura obrazu, všudypřítomnost fotografie 3. Fotografie – vysvětlení pojmů, historie, současnost, funkce fotografie 4. Lifelogging, quantified self, selftracking – vysvětlení pojmů, historie, druhy lifeloggingu, selftrackingu, současnost, nástroje, aplikace 5. Vizuální lifelogging – historie, filosofie, nástroje, aplikace 6. Výstup z vizuálního logování vlastního života 7. Závěr Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
BARTHES, R. Světlá komora: poznámka k fotografii. Praha: Agite, 2005, 124 s. ISBN 80-86603-28-8. BOLTER, J. D., GRUSIN, R. Remediation: understanding new media. Cambridge: MIT Press, 2000, xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. DEBORD, Guy. Společnost spektáklu. V Praze: Intu, 2007, 157 s. ISBN 978-80-903355-5-4. FLUSSER, Vilém. Moc obrazu: výbor filosofických textů z 80. a 90. let. Praha: Občanské sdružení pro podporu Výtvarného umění, 1996, 252 s. ISSN 0862-9927. GURRIN, C. et al. An Examination of a Large Visual Lifelog. Adaptive Information Cluster, Dublin City University. Dostupné online:http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.153.1495. LÁB, F., TUREK, P.: Fotografie po fotografii. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2009. 125 s. ISBN: 978-80-246-1617-9. LEE, M., L., DEY, A., K. Lifelogging Memory Appliance for People with Episodic Memory Impairment. Dostupné online:http://www.cs.cmu.edu/~mllee/docs/p44-lee.pdf. MANOVICH, Lev. The Language of New Media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge: MIT Press, c2001, xxxix, 354 s. ISBN 0-262-13374-1. MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. 2., rev. vyd. Praha: Mladá fronta, 2011, 399 s. ISBN 978-80-204-2409-9. MITCHELL, William, J. Picture theory: essays on verbal and visual representation. Chicago: University of Chicago Press, c 1994, xv, 445 s. ISBN 0-226-53232-1. VANČÁT, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě: Gnozeologické předpoklady analýzy obrazové stránky nových médií. Vydání 1. Praha: Karolinum, 2009. 245 s. ISBN 978-80-246-1625-4. WANG, P. SMEATON, A. F. (2012) Semantics-based selection of everyday concepts in visual lifelogging.International Journal of Multimedia Information Retrieval, 1 (2). pp. 87-101. ISSN 2192-6611. |