Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
České alternativní školy a výuka biologie na Waldorfském lyceu v Praze
Thesis title in Czech: České alternativní školy a výuka biologie na Waldorfském lyceu v Praze
Thesis title in English: Czech Alternative Schools and Biology Education at Waldorf Lyceum in Prague
Key words: alternativní škola, reformní škola, Waldorfské lyceum v Praze, hospitace, výuka biologie
English key words: alternative school, reform school, Waldorf Lyceum in Prague, sitting in on classes, biology education
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Supervisor: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 04.03.2014
Date of assignment: 31.07.2014
Date and time of defence: 23.05.2016 08:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1
Date of electronic submission:13.04.2016
Date of proceeded defence: 23.05.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Student(ka) se seznámí s doporučeními k psaní DP na http://CEVV-uk-pedf.blog.cz, včetně toho, jak má vypadat struktura práce a také toho, jaký má být minimální rozsah bakalářské práce.

Student(ka) bude jednou měsíčně informovat vedoucího práce o postupu výzkumu.
References
Helena Grecmanová, Eva Urbanovská: Waldorfská škola

Jarmila Svobodová: Alternativní školy

Jan Průcha: Alternativní školy v západní Evropě

Jan Průcha: Alternativní školy

Karel Rýdl: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti

Frans Carlgren, Arne Klingborg: Výchova ke svobodě

Iwan Rüdiger: Východiska pro utváření nové podoby středního stupně

Rudolf Steiner: Waldorfská pedagogika. Metodika a didaktika.

František Tichý: Přírodní škola : Cesta jako cíl.

Prostudovány budou také aktuální odborné články na toto téma v čj i v aj jazyce.
Preliminary scope of work
Úvod
Alternativní školy
- vymezení tématu, definice základních pojmů
- příčiny vzniku alternativních škol
- vývoj alternativních škol
- kritika alternativních škol
- dělení alternativních škol
- jednotlivé koncepty
- stručná historie
- základní principy
- organizace výuky
- nevýhody
- rozšíření a situace v ČR
Výuka biologie na Waldorfském lyceu
- popis tří epoch,
- celkový popis konceptu výuky biologie na Waldorfském lyceu v Praze
- systém testování a hodnocení (klasifikace)
Diskuze
Závěr
Literatura
Přílohy
- fotky tabule z výuky na waldorfském lyceu
- oskenované přípravy učitele na hodinu
- oskenované sešity studentů
- oskenované písemné práce
Preliminary scope of work in English
Introduction
Alternative schools
- Definition of the topic
- Causes of origin of alternative schools
- Evolution of alternative schools
- Criticism od alrernarive schoola
- Distribution of alternative schools
- Individual concepts
- History
- Basic princips
- Organization of education
- Disadvatages
- Expansion and the situation in the Czech Republic
Biology education at the Waldorf Lyceum
- Description of the three epochs,
- A general description of the concept of biology education at Waldorf Lyceum in Prague
- System of testing and evaluation (classification)
Discussion
Conclusion
Literature
Attachments
- Photos from the blackboard of classes at Waldorf Lyceum
- Scanned preparation of teacher for a class
- Scanned notebooks of students
- Scanned written work
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html