Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Děti se syndromem ADHD ve školní družině
Thesis title in Czech: Děti se syndromem ADHD ve školní družině
Thesis title in English: Children with ADHD after-school club
Key words: školní družina, syndrom ADHD, integrace dítěte, spolupráce s rodinou, dětská hra
English key words: school club, ADHD, integration, game for children, cooperation with family.
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Supervisor: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 21.02.2014
Date of assignment: 30.09.2015
Date and time of defence: 16.05.2016 14:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:10.04.2016
Date of proceeded defence: 16.05.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Alena Thorovská
 
 
 
Guidelines
1.Zdůvodnění výběru tématu
V současné době je mezi dětmi velmi častý výskyt poruch chování a učení. S tímto problémem se potýkají také vychovatelky školních družin. V každém oddělení školní družiny se vyskytuje pravidelně alespoň jeden případ dítěte s některou z poruch a je třeba s tím pracovat. Chtěla bych popsat osobní zkušenosti z práce s dětmi se syndromem ADHD.

2.Formulace problému, který bude v práci řešen:
Studiem dokumentace dětí se syndromem ADHD, osobním pozorováním a rozhovory s rodiči a učiteli přiblížit chování takto postiženého dítěte integrovaného v prostředí běžné školní družiny.
3.Cíl práce:
Studiem odborné literatury a zkoumáním odborných posudků vyhodnotit projevy chování dětí se syndromem ADHD, pozorovat chování takto postižených dětí integrovaných v běžném dětském kolektivu školní družiny a porovnat jej s teoretickými poznatky
4.Charakteristika metod:
-metoda případové studie (kazuistika), studium a analýza dokumentace
-metoda přímého pozorování
-metoda strukturovaných rozhovorů
5.Struktura práce:
Teoretická část: studium pojmů – školní družina, syndrom ADHD, integrace dítěte, spolupráce s rodinou, dětská hra.
Praktická část: popis použitých metod, kazuistiky tří dětí s diagnózou syndromu ADHD včetně pozorování, rozhovorů s rodiči a učiteli těchto dětí.
Závěr: analýza a shrnutí poznatků a praktických pozorování, vyvození závěru pro praxi ve školní družině.
References
ERKERT, Andrea. Hry pro usměrňování agresivity. Praha: Portál, 2004,2011, 95 s. ISBN 978-80-7367-885-2.
LANIADO, Nessia. Máte neklidné dítě?. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 112 s. ISBN 80-7178-868-6.
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK. Školní družina. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 154 s. ISBN 80-717-8751-5.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998, 234 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-65-6.
PREKOPOVÁ a SCHWEIZEROVÁ. Neklidné dítě. Praha: Portál, 2008,2011,2013, 154 s. ISBN 978-80-262-0466-4.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 160 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1733-3.
ŽÁČKOVÁ a JUCOVIČOVÁ. Máte neklidné a nesoustředěné dítě?: Metody práce s dětmi s LMD (ADHD,ADD) především pro rodiče a vychovatele. 2005. vyd. Praha: D+H, 2005.
Preliminary scope of work
Studiem dokumentace dětí se syndromem ADHD, osobním pozorováním a rozhovory s rodiči a učiteli přiblížit chování takto postiženého dítěte integrovaného v prostředí běžné školní družiny.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html