Objekt jako ústřední bod v prostoru. Pojetí tématu ve vztahu s výtvarnou výchovou
Thesis title in Czech: | Objekt jako ústřední bod v prostoru. Pojetí tématu ve vztahu s výtvarnou výchovou |
---|---|
Thesis title in English: | Object as a central point in space. Approach to the topic related to art education |
Key words: | světlo, prostor, experiment, genius loci, objekt, místo, instalace, vnímání |
English key words: | light, space, experiment, genius loci, object, place, installation, perception |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Supervisor: | doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 13.02.2014 |
Date of assignment: | 18.12.2014 |
Date and time of defence: | 03.09.2015 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt |
Date of electronic submission: | 16.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 03.09.2015 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004) |
Opponents: | MgA. Jan Pfeiffer, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Helena Kafková, Ph.D. |
Guidelines |
Zkoumejte konkrétní objekt ve veřejném prostoru, který má v kontextu s blízkými i širšími vztahy úlohu ústředního bodu. Zaměřte se na nejen společensky a kulturně význačný objekt či stavbu v určitém prostoru, ale i na zdánlivě „bezvýznamné“ často opomíjené objekty, bez jejichž existence by jisté místo ztratilo svůj jedinečný charakter. Uvažujte o jevové stránce prostoru a zvláštních vztazích určených místem a konkrétním objektem. Objekt v souvislosti s konkrétním místem nemusí vždy hrát dominantní úlohu ve smyslu hmoty, ale může mít i jiné kvality, kterých si všímejte. Jako východisko z problému využijte oblast fenomenologického chápání prostoru.
Vytvořte výtvarný projekt týkající se vlastní, fyzické intervence do veřejného prostoru. V tomto ohledu se zabývejte konkrétním místem, které Vás určitým způsobem oslovuje. Představte svou vlastní vizi či návrh projektu jako uchopení tohoto tématu v oblasti pedagogické praxe. |
References |
Christian Norberg – Schulz. Genius loci, Odeon, Praha 1994, ISBN 80-207-0241-5
Chalupecký J. Nové umění v Čechách: Jinočany. Nakladatelství a vydavatelství H+H 1994. ISBN 80 – 85787 – 4 Stibral Karel. Proč je příroda krásná? Praha 2005. nakladatelství Dokořán. ISBN 80-7363-008-7 Švácha, Rostislav. Od moderny k funkcionalismu. Victoria publishing 1995. ISBN 80-85605-84-8 Zhoř, I. Proměny soudobého výtvarného umění: státní pedagogické nakladatelství Praha. 1992. ISBN 80 – 04 – 25555 - 8 Pallasmaa Juhani. Myslící ruka. Archa, Zlín 2012. ISBN 978-80-87545-09-6 Pallasmaa Juhanni. Oči kůže. Archa, Zlín 2012. ISBN 978-80-87545-10-2 Cílek Václav. Makom. Praha 2004. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-91-8 Cílek Václav. Krajiny vnitřní a vnější. Praha 2002. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-29-2 Krier L. Architektura – volba nebo osud. Praha. Akademia, 2001, ISBN 80-200-0012-7 Ajvaz M. Havel, I.M., Mitášová M. Prostor a jeho člověk, Praha, Vesmír 2004, ISBN 80-85977-60-5 Stibral karel, O malebnu, Dokořán, Masarykova univerzita Brno 2011, ISBN 978 – 80 – 7363 – 464 - 3 Maurice Merleau- Ponty, Svět vnímání. Oikoymenh, Praha 2008, ISBN 978-60-7298-287-5 Maurice Merleau-Ponty, Viditelné a neviditelné. Oikoymenh 2004, ISBN 80-7298-098-X Benjamin Wallter, Výbor z díla.II, Oikoymenh2011, ISBN 978-80-7298-456-5 Gehl J., Život mezi budovami, Brno 2000, ISBN 80-85834-79-0 |