Manipulovaná fotografie jako klamavé médium
Thesis title in Czech: | Manipulovaná fotografie jako klamavé médium |
---|---|
Thesis title in English: | Manipulated photography as a misleading medium |
Key words: | klasická umělecká fotografie, digitální umělecká fotografie, manipulovaná fotografie, techniky úpravy fotografie, estetika, skutečnost |
English key words: | classic artistic photography, digital artistic photography, manipulated photography, photo editing techniques, aesthetics, the fact |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Programme SHV - Creative Module (24-CR) |
Supervisor: | Mgr. Aleš Svoboda |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 03.02.2014 |
Date of assignment: | 03.02.2014 |
Date of electronic submission: | 02.01.2015 |
Date of proceeded defence: | 30.01.2015 |
Course: | Thesis Defence (YAK47005) |
Opponents: | PhDr. Václav Hájek, Ph.D. |
Guidelines |
Tato bakalářská práce nazvaná: „Manipulovaná fotografie jako klamné médium“ se pokouší nejprve podat základní informace o historii fotografie a také připomenout vývoj technik úpravy jak klasických, tak digitálních fotografií. Poté se soustředí na znakovou podstatu pojetí skutečnosti, což bude klíčovým kritériem pro určení rozdílu mezi přímou a manipulovanou fotografií. Hlavní hypotézou práce je, že současná manipulovaná fotografie dokáže těžit z běžného diváckého předpokladu, že fotografie zachycuje v zásadní míře skutečný stav. Důsledkem pak bude shrnutí praktikovaných uměleckých strategií, jejich estetického i psychologického kontextu. Současně se práce pokusí zjistit pohled profesionálních fotografů a široké veřejnosti na úpravu fotografií, především z hlediska jejich pravdivosti. |
References |
MARIEN, Mary W.: Photography: A Cultural History. Vyd. 3. London: Laurence King Publishing Ltd, 2010. ISBN 978-1-85669-666-1.
ŠIMEK, Jaroslav.: Zvláštní fotografické postupy. Praha: Práce, 1980. CÍSAŘ, Karel. Co je to fotografie?. Vyd. 1. Praha: Herrmann a synové, 2001. LÁB, Filip a Pavel TUREK. Fotografie po fotografii. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2009, 130 s. ISBN 9788024616179. |
Preliminary scope of work |
1 ÚVOD
2 PŘED VZNIKEM PRVNÍ FOTOGRAFIE 3 KLASICKÁ FOTOGRAFIE 3.1 Vznik 3.2 Vývoj 3.3 Úpravy klasické fotografie 4 DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE 4.1 Vznik 4.2 Vývoj 4.3 Techniky úpravy digitální fotografie 5 FOTOGRAFIE A REALITA 5.1 Pojem realita, skutečnost 5.2 Manipulovaná fotografie 5.2.1 Základní informace 5.2.2 Představitelé manipulované fotografie 5.2.3 Manipulovaná versus přímá fotografie 5.2.3.1 Estetické hledisko 5.2.3.2 Psychologické hledisko 5.3 Názory na úpravu fotografií 5.3.1 Profesionální fotografové 5.3.2 Veřejnost 7 ZÁVĚR 8 SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY 9 PŘÍLOHA |
Preliminary scope of work in English |
This thesis titled “Manipulated photography as a misleading medium “tries to provide the basic information about the history of photography and also remind the development of the editing techniques of traditional and digital photos. Then the work focuses on the character of the concept of reality, which will be the defining criterion for determining the difference between the direct and manipulated photography. The main hypothesis is that the current manipulated photos can benefit from common spectator assumption, that the photography captures principally the actual situation. The result will be the summary of practiced artistic strategies, their aesthetic and psychological context. At the same time the work tries to find out the opinion of the professional photographers and the general public to photo editing, especially in terms of their verity. |