Pomoc dětem v rozvojových zemích, adopce na dálku, vzdělávání a projekty s tím související se zaměřením především na africký kontinent
Thesis title in Czech: | Pomoc dětem v rozvojových zemích, adopce na dálku, vzdělávání a projekty s tím související se zaměřením především na africký kontinent |
---|---|
Thesis title in English: | Help children in developing countries, distance adoption, education and related projects with a focus mainly on the African continent |
Key words: | školní věk, rodina, rozvojové země, adopce na dálku, vzdělávání, organizace, dlouhodobé a krátkodobé projekty, koordinátor, adoptivní rodiče |
English key words: | school age, family, developing countries, distance adoption, education, organization, long-term and short-term projects, coordinator, adoptive parents |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 05.12.2013 |
Date of assignment: | 05.12.2013 |
Date and time of defence: | 09.01.2014 00:00 |
Date of electronic submission: | 06.12.2013 |
Date of proceeded defence: | 09.01.2014 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce představuje, co jsou adopce na dálku v rozvojových zemích, jaké organizace se tím zabývají, podoba školství v Africe.
V teoretické části je vysvětlení pojmů rozvojová a rozvinutá země, představení jednotlivých organizací, které se zabývají adopcí na dálku, a projektů, které mají výrazně pomoci lidem žijícím ve velké chudobě. Rovněž ukazuje odlišný systém školství a projekty k zlepšení tamního vzdělávání. Zároveň jsou zde zmíněny termíny dítě předškolního a mladšího školního věku a důležitost rodiny, protože právě ty jsou nejdůležitějšími faktory při projektu adopce na dálku. V praktické části ve výzkumném šetření jsou zahrnuty rozhovory s koordinátory z Čech a Keni a adoptivními rodiči, kteří mají zkušenosti s adopcí na dálku. Průzkum dotazníkem zase ukázal, že ačkoliv jsou lidé vtaženi do projektu adopce na dálku, často ani netuší, čím vším se tento projekt zabývá. |
Preliminary scope of work in English |
This thesis is showing what is the distance adoption in developing countries, which organizations are taking part and the form of education in Africa.
In the theoretical part there are explanations of concepts developing and developed countries, introduction of each organization which deals with the distance adoption and projects that should strongly helped people living in huge poverty. It also shows different schooling system and projects helping to improve local education. There are mentioned terms pre-school age children and young-school age children and the importance of family, because these are the aspect that are taken in account during the distance adoption project. In the practical part in the survey there are interviews with Czech and Kenyan coordinators and also with adoptive parents who have experience with the distance adoption. The research shows that eventhough people are involved in the distance adoption, they do not exactly know, what this project consists of. |