Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Souběžný rozvoj výtvarné a jazykové představivosti
Thesis title in Czech: Souběžný rozvoj výtvarné a jazykové představivosti
Thesis title in English: Synergy of language and visual imagination
Key words: případová studie, speciální poruchy učení, první stupeň ZŠ, mezipředmětová integrace, Výtvarná výchova, osvojování cizího jazyka
English key words: case study, special educational needs, first grade of elementary school, subject integration, Visual Arts Education, Second Language Acquisition
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Supervisor: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 21.11.2013
Date of assignment: 26.11.2013
Date and time of defence: 20.05.2015 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:09.04.2015
Date of proceeded defence: 20.05.2015
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
 
 
 
Advisors: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
Guidelines
Metodou případové studie zpracujte výzkumnou sondu, která bude odpovídat na úzce vymezenou výzkumnou otázku z oblasti integrace cizího jazyka a výtvarné výchovy u dětí na 1. stupni ZŠ. Za účastníky výzkumu vyberte několik dětí s SPU z prvního stupně, jejichž vývoj v průběhu části školního roku budete sledovat. V první fázi práce vyberte účastníky, shromážděte dostupnou dokumentaci, a naplánujte postup studie. Postupně vymezujte sledované otázky, a snažte se analyzovat a interpretovat ty souvislosti vizuální a jazykové oblasti, které podporují učení v obou těchto oblastech. Průběžně zpracovávejte výpisky z doporučené literatury, uvažujte o jejich relevanci pro výzkumnou sondu, a probádávanou oblast teoreticky vymezte.
References
Eco, U.: Jak napsat diplomovou práci. Votobia, 1997.
Fulková, M.: Diskurz umění a vzdělávání. Praha, H+H, 2008.
Dewey, J.: Art as Experience. Vol. 10:1934. Southern Illinois University Press, 1989.
Hazuková, H.: Problémy utváření funkčního slovníku učitele ve výtvarné výchově. In: Slavík, J. (ed.): Multidisciplinární Komunikace – Problém a princip všeobecného vzdělávání, UK 2007, s. 304 – 326.
Kafková, H.: Některá východiska, formy a úskalí integrace cizího jazyka a výtvarné výchovy v mateřských školách a na prvním stupni základních škol. In: Výtvarná výchova 3/2010, s. 18 – 21.
Kandynsky, W.: Bod linie plocha. Praha, Triáda, 2000.
Rymarczyk, J.: Vytvoření obrazu a řeč o něm – Výtvarná výchova v dvojjazyčném vzdělávání. In: Výtvarná výchova. Praha, UK, 2013 (v tisku)
Švaříček R. Šeďová, K. a kol.: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, Portál 2007.
internetové zdroje: http://www.icrj.eu/
Preliminary scope of work
Prozkoumání synergetických možností souběžného rozvoje vizuální a jazykové představivosti u dětí se speciálními poruchami učení. Práce má těžiště ve výzkumné části, ve které diplomantka skrze případovou studii získá náhled na specifické souvislosti mezi osvojováním druhého jazyka a osvojením výtvarného myšlení a představivosti. Teoretická část vymezí rámec pedagogického a výtvarně didaktického myšlení, ve kterém krystalizuje výzkumná část.

Preliminary scope of work in English
Researching synergetical potentialities of parallel development of visual and language imagination in case of children with special educational needs. The research part uses the method of case study in search for an insight at the specific links between Second Language Acquisition, language imagination an visual thinking. The theoretical chapter discusses the pedagogical and theoretical circumstances of the case study.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html