Generalized metric and gravity
Thesis title in Czech: | Zobecněná metrika a gravitace |
---|---|
Thesis title in English: | Generalized metric and gravity |
Key words: | zovšeobecnená metrika, Courantová zátvorka, B-pole, Einstein-Hilbertová akcia |
English key words: | generalized metric, Courant bracket, B-field, Einstein-Hilbert action |
Academic year of topic announcement: | 2013/2014 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Mathematical Institute of Charles University (32-MUUK) |
Supervisor: | prof. Ing. Branislav Jurčo, CSc., DSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 07.11.2013 |
Date of assignment: | 07.11.2013 |
Confirmed by Study dept. on: | 07.04.2014 |
Date and time of defence: | 17.06.2014 00:00 |
Date of electronic submission: | 21.05.2014 |
Date of submission of printed version: | 21.05.2014 |
Date of proceeded defence: | 17.06.2014 |
Opponents: | Jan Vysoký |
Guidelines |
Aspekty zobecněné geometrie se objevují v matematických i fyzikálních pracích od konce 80. let. Jako matematická teorie byla zformulovaná Hitchinem (a rozvinuta jeho studenty poměrně nedávno). V současnosti je velká pozornost věnována aplikacím v teorii pole a strunách. Pomocí zobecněné metriky, která v sobě kombinuje Riemannovu metriku a Kalb-Ramondovo pole známého z teorie strun, lze s pomocí poměrně komplikovaného matematického aparátu skonstruovat akci, která kromě Eintein-Hilberova členu obsahuje kvadrát diferenciálu Kalb-Ramondova pole a která souhlasí s s bosonovou částí akce supergravitace. Cílem práce je přehledné a pokud možno jednoduché odvození této akce v rámci zobecněné geometrie. |
References |
Bouwknegt, P 2010, 'Lectures on cohomology, T-duality, and generalized geometry', in B Bavnebak, G Esposito, M Lesch (ed.), Lecture Notes in Physics, Springer, Berlin, pp. 261-311
Ana Cristina Castro Ferreira, Riemannian geometry with skew torsion, PhD Thesis, Oxford 2010 Gerardo Aldazabal, Diego Marques, Carmen Nunez, Double Field Theory: A Pedagogical Review, Class.Quant.Grav. 30 (2013) 163001, arXiv:1305.1907 |