Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení.
Forecasting and nowcasting power of confidence indikators:Evidence for Central Europe
Thesis title in Czech: Predikční schopnosti indikátorů důvěry: Evidence for Central Europe
Thesis title in English: Forecasting and nowcasting power of confidence indikators:Evidence for Central Europe
Key words: indikátory důvěry, makroekonomické predikce, nowcasting, vektorová autoregrese, logistická regrese
English key words: confidence indicators, macroeconomic forecasting, nowcasting, vector autoregression, logistic regression
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: rigorosum thesis
Thesis language: angličtina
Department: Institute of Economic Studies (23-IES)
Supervisor: prof. Roman Horváth, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 20.08.2013
Date of assignment: 28.08.2013
Date and time of defence: 17.10.2013 00:00
Venue of defence: IES
Date of electronic submission:09.09.2013
Date of proceeded defence: 17.10.2013
Opponents: PhDr. Mgr. Jakub Mikolášek
 
 
 
Preliminary scope of work
Práce se bude zabývat schopností indikátorů důvěry krátkodobě předpovídat ekonomickou situaci v České republice a třech dalších zemích střední Evropy. Dvěma odlišnými empirickými přístupy bude zkoumat predikční schopnosti podnikatelského i spotřebitelského indikátoru důvěry v ČR a následně výsledky srovnáme s modely pro další země.
Preliminary scope of work in English
Thesis will assess the usefulness of confidence indicators for nowcasting and short term forecasting of the economic activity in the Czech Republic and three other Central European countries. The predictive power of both the Czech business confidence indicator and the customer confidence indicator will be examined using two empirical approaches and then cross-country comparison of results will be made.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html