Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
On Thursday, September 4, 2025, from 8:00 PM to 10:00 PM, there will be an outage of WhoIs system. This will limit work in IS studium. For example, you will not be able to submit thesis. Subscription to courses should remain unaffected by the outage. We apologize for any inconveniece and we thank you for understanding. 
Obrazové iluze. Sémiotická analýza jejich užití v reklamě
Thesis title in Czech: Obrazové iluze. Sémiotická analýza jejich užití v reklamě
Thesis title in English: Optical Illusions. Semiotic Analysis of Their Use in Commercials
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Programme Electronic Culture and Semiotics (24-KEKS)
Supervisor: Mgr. Radana Šafaříková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 17.09.2012
Date of assignment: 17.09.2012
Date of electronic submission:28.06.2013
Date of proceeded defence: 26.09.2013
Course: Thesis Defence (YMMM4A10)
Opponents: Mgr. Aleš Svoboda, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Obrazy jsou nedílnou součástí našeho každodenního života, porozumění obrazu samotnému i jeho vnímání je základním předpokladem k úspěšné komunikaci, a tedy k úspěšnému fungování jedince ve společnosti. Mohou se týkat vnímání velikosti předmětu, jeho tvaru nebo vnímání celku a částí. Označujeme je jako zrakové klamy či optické iluze. A jsou to právě tyto odchylky – obrazové iluze, jejich historie, klasifikace a sémiotická analýza jejich použití v reklamách – jimiž se tato práce zabývá.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html