Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Obrazové iluze. Sémiotická analýza jejich užití v reklamě
Thesis title in Czech: Obrazové iluze. Sémiotická analýza jejich užití v reklamě
Thesis title in English: Optical Illusions. Semiotic Analysis of Their Use in Commercials
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Programme Electronic Culture and Semiotics (24-KEKS)
Supervisor: Mgr. Radana Šafaříková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 17.09.2012
Date of assignment: 17.09.2012
Date of electronic submission:28.06.2013
Date of proceeded defence: 26.09.2013
Course: Thesis Defence (YMMM4A10)
Opponents: Mgr. Aleš Svoboda, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Obrazy jsou nedílnou součástí našeho každodenního života, porozumění obrazu samotnému i jeho vnímání je základním předpokladem k úspěšné komunikaci, a tedy k úspěšnému fungování jedince ve společnosti. Mohou se týkat vnímání velikosti předmětu, jeho tvaru nebo vnímání celku a částí. Označujeme je jako zrakové klamy či optické iluze. A jsou to právě tyto odchylky – obrazové iluze, jejich historie, klasifikace a sémiotická analýza jejich použití v reklamách – jimiž se tato práce zabývá.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html