Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 393)
Thesis details
   Login via CAS
Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování u žáků různých věkových kategorií
Thesis title in Czech: Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování
u žáků různých věkových kategorií
Thesis title in English: Methodological Specifics of Beginner Piano Teaching
of Students of Different Ages
Key words: klavírní vyučování; začátečníci; pedagogický přístup; klavírní školy pro začátečníky; hudebně-psychologický vývoj jedince; motivace k učení; učební styly; bloky v učení; specifické poruchy učení
English key words: piano teaching; beginner learners; methodological specifics; beginner piano books; general and music-specific psychological development; motivation to learn; learning and teaching styles; hindrances to learning; learning disabilities
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Supervisor: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 28.03.2013
Date of assignment: 28.03.2013
Date and time of defence: 29.05.2014 00:00
Date of electronic submission:17.04.2014
Date of proceeded defence: 29.05.2014
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: doc. MgA. Věra Kopecká
 
 
 
Preliminary scope of work
Práce se zabývá specifiky výuky klavírní hry u začátečníků různých věkových kategorií. Jejím cílem je představit co možná nejucelenější pohled na tuto problematiku. Proto práce nahlíží na počáteční klavírní vyučování z perspektivy vývojové a hudební psychologie, z perspektivy možných vlivů na průběh učebního procesu (motivační vlivy, učební styly, bloky v učení, poruchy učení), z perspektivy klavírní metodiky, klavírních škol pro začátečníky a z perspektivy praktikujících učitelů.
Preliminary scope of work in English
The thesis focuses on the specifics of piano teaching to beginners of different ages. It aims to present as comprehensive a view of the subject as possible. Therefore, it views beginner piano teaching from the perspective of developmental and musical psychology, from the perspective of potential influences on the learning-teaching process (motivational influences, learning styles, hindrances to learning, learning disabilities), from the perspective of piano methodology, beginner piano course books and the perspective of practising teachers.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html