Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování u žáků různých věkových kategorií
| Thesis title in Czech: | Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování u žáků různých věkových kategorií |
|---|---|
| Thesis title in English: | Methodological Specifics of Beginner Piano Teaching of Students of Different Ages |
| Key words: | klavírní vyučování; začátečníci; pedagogický přístup; klavírní školy pro začátečníky; hudebně-psychologický vývoj jedince; motivace k učení; učební styly; bloky v učení; specifické poruchy učení |
| English key words: | piano teaching; beginner learners; methodological specifics; beginner piano books; general and music-specific psychological development; motivation to learn; learning and teaching styles; hindrances to learning; learning disabilities |
| Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
| Thesis type: | diploma thesis |
| Thesis language: | čeština |
| Department: | Katedra hudební výchovy (41-KHV) |
| Supervisor: | doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. |
| Author: | hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval |
| Date of registration: | 28.03.2013 |
| Date of assignment: | 28.03.2013 |
| Date and time of defence: | 29.05.2014 00:00 |
| Date of electronic submission: | 17.04.2014 |
| Date of proceeded defence: | 29.05.2014 |
| Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
| Opponents: | doc. MgA. Věra Kopecká |
| Preliminary scope of work |
| Práce se zabývá specifiky výuky klavírní hry u začátečníků různých věkových kategorií. Jejím cílem je představit co možná nejucelenější pohled na tuto problematiku. Proto práce nahlíží na počáteční klavírní vyučování z perspektivy vývojové a hudební psychologie, z perspektivy možných vlivů na průběh učebního procesu (motivační vlivy, učební styly, bloky v učení, poruchy učení), z perspektivy klavírní metodiky, klavírních škol pro začátečníky a z perspektivy praktikujících učitelů. |
| Preliminary scope of work in English |
| The thesis focuses on the specifics of piano teaching to beginners of different ages. It aims to present as comprehensive a view of the subject as possible. Therefore, it views beginner piano teaching from the perspective of developmental and musical psychology, from the perspective of potential influences on the learning-teaching process (motivational influences, learning styles, hindrances to learning, learning disabilities), from the perspective of piano methodology, beginner piano course books and the perspective of practising teachers. |
- assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval