Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Marketingový mix TJ X3M Sokol Královské Vinohrady a návrhy na jeho zlepšení
Thesis title in Czech: Marketingový mix TJ X3M Sokol Královské Vinohrady a návrhy na jeho zlepšení
Thesis title in English: TJ X3M Sokol Kralovske Vinohrady marketing mix and identify areas for improvement
Key words: sportovní marketing, nezisková organizace, analýza, florbal
English key words: sport marketing, non-profit institution, analysis, floorball
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Management (51-400110)
Supervisor: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 19.03.2013
Date of assignment: 19.03.2013
Date and time of defence: 14.05.2014 10:00
Venue of defence: FTVS UK
Date of electronic submission:24.04.2014
Date of submission of printed version:23.04.2014
Date of proceeded defence: 14.05.2014
Opponents: doc. RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.
 
 
 
Preliminary scope of work
Cílem této bakalářské práce bylo provést analýzu stávajícího marketingového mixu florbalového klubu TJ X3M Sokol Královské Vinohrady a následně navrhnout opatření na jeho zlepšení, která by vedla k většímu zájmu zákazníků jakožto sponzorů, stávajících hráčů, potenciálních hráčů, diváků a fanoušků.

K zjištění základních informací o florbalovém klubu a jeho marketingovém mixu bylo využito strukturované interview s otevřenými otázkami (Interview 1). K analýze podmínek klubu sloužila případová studie společně s analýzou dokumentů a vlastním pozorováním. Potřebné informace k prováděným analýzám byly zajištěny též pomocí strukturovaného interview s otevřenými otázkami (Interview 2). Analýza prostředí klubu byla provedena pomocí PEST analýzy a analýzy zdrojů. Ke shrnutí poznatků a vyvození závěrů o současném stavu marketingového mixu byla realizována SWOT analýza.
Preliminary scope of work in English
The purpose of this bachelor work is to analyze existing marketing mix of the floorball club TJ X3M Sokol Kralovske Vinohrady and to propose areas for improvement with the final goal of attracting customers as sponsors, current players, potential players spectators and fans.

There was structured interview with open questions, held at the club to obtain basic background information regarding the club and current marketing mix - (Interview 1). Case study combined with document analysis and monitoring helped to analyse the club environment. Necessary information for analysis were also obtain with structured interview (Interview 2). PEST and source analysis were used to analyse club environment. SWOT analysis was used to summarize the current marketing mix.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html