Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Budování sportovní značky PUMA
Thesis title in Czech: Budování sportovní značky PUMA
Thesis title in English: PUMA branding
Key words: budování značky - branding, brand management,sportovní značka, osobnost značky, firma PUMA, marketingový výzkum
English key words: branding, brand management, sports brand, brand personality, corporate PUMA, marketing research
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Management (51-400110)
Supervisor: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 27.03.2013
Date of assignment: 05.02.2014
Date and time of defence: 12.01.2015 09:00
Venue of defence: FTVS UK
Date of electronic submission:11.12.2014
Date of submission of printed version:12.12.2014
Date of proceeded defence: 12.01.2015
Opponents: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Cílem diplomové práce je na základě standardizované metody osobnosti značky od J.L.Aaker (1997) upravené podle autorů Geuense, Weijterse a de Wulfa (2009) získat podněty sloužící k budování sportovní značky PUMA. Výzkum bude prováděn na dvou vzorcích respondentů. Prvním vzorkem bude Generace Y definovaná podle Bergha (2012). Druhým vzorkem respondentů budou zaměstnanci firmy PUMA. Pro interpretaci získaných dat budou použity statistické funkce: aritmetický průměr, modus, šikmost, špičatost a směrodatná odchylka. Na základě výsledků výzkumu budou formulována doporučení pro další vývoj této značky.
Preliminary scope of work in English
The entire thesis is focused and based on standardized method of the brand personality from J. L. Aaker (1997), adapted by the authors Geuens, Weijters and de Wulf (2009). The main aim of the research is to get improvement proposal which could be used for further building of PUMA brand. The research will be carried out on two samples of respondents. The first sample will be Generation Y which is defined by Bergh (2012). A second sample of respondents are employees of the company PUMA. Statistical functions such as: arithmetic mean, mode, skewness, kurtosis and standard deviation will be used for the interpretation of the outcomes. The results will be processed in order to intensify the development of PUMA brand.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html