Další vzdělávání ředitele školy v mezinárodním kontextu - komparace České republiky, Bavorska, Severního Porýní-Vestfálska a Skotska
Thesis title in Czech: | Další vzdělávání ředitele školy v mezinárodním kontextu - komparace České republiky, Bavorska, Severního Porýní-Vestfálska a Skotska |
---|---|
Thesis title in English: | Further Education of a School Headmaster in an International Context - Comparison of the Czech Republic, Bavaria, North Rhine-Westphalia and Scotland |
Key words: | Celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, kvalifikace ředitele školy, kompetenční profil, kvalifikační model |
English key words: | lifelong training, further training of teachers, further training of headmasters, headmaster competence, competence profile, qualifying model |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Supervisor: | Mgr. Jiří Trunda, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 22.01.2013 |
Date of assignment: | 22.01.2013 |
Date and time of defence: | 15.01.2014 08:15 |
Venue of defence: | katedra CŠM, M006 |
Date of electronic submission: | 29.11.2013 |
Date of proceeded defence: | 15.01.2014 |
Opponents: | PhDr. Václav Trojan, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce „Další vzdělávání ředitele školy v mezinárodním kontextu“ je srovnání vzdělávání ředitelů škol v České republice, Bavorsku, Severním Porýní - Vestfálsku a Skotsku.
Práce bude vypracována na základě schváleného ideového a dále rozpracovaného prováděcího projektu popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Diplomant je povinen dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné práce vydaném CŠM PedF UK v Praze v roce 2011. Práce musí splňovat kritéria pro závěrečné práce, diplomant tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost. |
Preliminary scope of work |
Obsahem práce je hledání odpovědi na otázku: „Jsou ředitelé škol v odlišných zemích Evropy vzájemně srovnatelní?“ Autor práce se zabývá tématikou dalšího vzdělávání ředitelů škol v České republice, Spolkové republice Německo (Bavorsko a Severní Porýní-Vestfálsko)a Skotsku. Za pomoci zvolených metod výzkumu, kterými byl dotazník a rozhovory s řediteli, se snaží informovat o systémech a možnostech dalšího vzdělávání ve zvolených zemích. Autor práce zjišťuje, že další vzdělávání ředitelů se týká především manažerského a kvalifikačního vzdělávání. Nutnost kvalifikace vedoucích pracovníků dokazuje fakt, že v dnešní době jsou na ředitele škol kladeny nároky především na jejich kompetenční připravenost, kterou získají dobrým specializačním vzděláním. Získané informace mohou být vzájemně využitelné jako vzor či metodická doporučení, protože v každé zemi probíhá manažerské vzdělávání dle odlišných kvalifikačních modelů. |
Preliminary scope of work in English |
The aim of this thesis is to answer the following question: „Are school headmasters in different European countries comparable?“ The author deals with the subject of further training of school headmasteres in the Czech Republic, the Federal Republic of Germany (Bavaria and North Rhine - Westphalia) and Scotland. With the help of selected research methods which were a questionnaire and interviews with headmasters he is trying to report on the opportunities of their further training in selected countries. The author finds out that further training of headmasters focuses primarily on managerial and vocational training. The necessity of further qualification of executives arises from the fact that nowadays headmasters have to meet a wide range of requirements in terms of their competence which they receive through good specialised training. The information obtained can serve as a model or methodological recommendation as in each country the managerial training follows different qualifying models. |