Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy
| Thesis title in Czech: | Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy |
|---|---|
| Thesis title in English: | Gifted student, and its integration into the classroom collective |
| Key words: | nadané dítě, socializace, vrstevníci, učitel |
| English key words: | Gifted child, socialization, peers, teacher |
| Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
| Thesis type: | diploma thesis |
| Thesis language: | čeština |
| Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
| Supervisor: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
| Author: | hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval |
| Date of registration: | 04.12.2012 |
| Date of assignment: | 04.12.2012 |
| Date and time of defence: | 21.05.2015 09:00 |
| Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
| Date of electronic submission: | 13.03.2015 |
| Date of proceeded defence: | 21.05.2015 |
| Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
| Opponents: | PhDr. Jan Voda, Ph.D. |
| Guidelines |
| Diplomová práce bude obsahovat teoretickou a praktickou část.Teoretická část je věnována problematice integrace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami do běžné třídy, zejména pak problematice postavení mimořádně nadaného dítě ve skupině vrstevníků. Shrnuje možné problémy jeho začlenění v třídním kolektivu vzhledem k jeho specifickým charakteristikám. V praktické části budou použity metody kvalitativního výzkumu (pozorování, rozhovor, dotazník, sociometrie) pro zpracování kazuistiky. V závěru práce budou na základě obou částí zpracována doporučení učitelům, kteří usilují o inklusivní přístup ve vyučování. Doporučení budou obsahovat jak rovinu prevence, tak intervence ve věci začlenění nadaných žáků do běžných tříd 1. stupně ZŠ. |
| References |
| FOŘTÍK, Václav; FOŘTÍKOVÁ, Jitka. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha : Portál, 2007.
MONKS, Franz J.; YPENBURG, Irene H. Nadané dítě je velmi nadané : rukověť pro rodiče a učitele. Praha : Grada, 2002. HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní : pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha : Grada, 2009. LANDAU, Erika. Odvaha k nadání. Praha : Akropolis, 2007. HAVIGEROVÁ, Jana M. Pět pohledů na nadání. České Budějovice : Grada, 2011. JURÁŠKOVÁ, Jana. Základy pedagogiky nadaných. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006. |
| Preliminary scope of work |
| Teoretická část je věnována problematice integrace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami do běžné třídy, zejména pak problematice postavení mimořádně nadaného dítě ve skupině vrstevníků. Shrnuje možné problémy jeho začlenění v třídním kolektivu vzhledem k jeho specifickým charakteristikám. V praktické části bude použita metoda kvalitativního výzkumu (dotazník). V závěru práce budou na základě obou částí zpracována doporučení učitelům, kteří usilují o inklusivní přístup ve vyučování. Doporučení budou obsahovat jak rovinu prevence, tak intervence ve věci začlenění nadaných žáků do běžných tříd 1. stupně ZŠ. |
| Preliminary scope of work in English |
| The theoretical part is devoted to the integration of children with special educational needs into regular classes, especially the issue of the status of the exceptionally gifted child in the peer group. Summarizes the possible problems of its inclusion in the class due to its specific characteristics. The practical part of the qualitative research method (questionnaire). The conclusion will be based on both parts elaborated recommendations to teachers who strive for an inclusive approach in teaching. Recommendations will include both plane prevention and intervention regarding the inclusion of gifted students in mainstream classes 1st grade elementary school. |
- assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval