Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 393)
Thesis details
   Login via CAS
Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy
Thesis title in Czech: Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy
Thesis title in English: Gifted student, and its integration into the classroom collective
Key words: nadané dítě, socializace, vrstevníci, učitel
English key words: Gifted child, socialization, peers, teacher
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 04.12.2012
Date of assignment: 04.12.2012
Date and time of defence: 21.05.2015 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Date of electronic submission:13.03.2015
Date of proceeded defence: 21.05.2015
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: PhDr. Jan Voda, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce bude obsahovat teoretickou a praktickou část.Teoretická část je věnována problematice integrace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami do běžné třídy, zejména pak problematice postavení mimořádně nadaného dítě ve skupině vrstevníků. Shrnuje možné problémy jeho začlenění v třídním kolektivu vzhledem k jeho specifickým charakteristikám. V praktické části budou použity metody kvalitativního výzkumu (pozorování, rozhovor, dotazník, sociometrie) pro zpracování kazuistiky. V závěru práce budou na základě obou částí zpracována doporučení učitelům, kteří usilují o inklusivní přístup ve vyučování. Doporučení budou obsahovat jak rovinu prevence, tak intervence ve věci začlenění nadaných žáků do běžných tříd 1. stupně ZŠ.
References
FOŘTÍK, Václav; FOŘTÍKOVÁ, Jitka. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha : Portál, 2007.

MONKS, Franz J.; YPENBURG, Irene H. Nadané dítě je velmi nadané : rukověť pro rodiče a učitele. Praha : Grada, 2002.

HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní : pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha : Grada, 2009.

LANDAU, Erika. Odvaha k nadání. Praha : Akropolis, 2007.

HAVIGEROVÁ, Jana M. Pět pohledů na nadání. České Budějovice : Grada, 2011.

JURÁŠKOVÁ, Jana. Základy pedagogiky nadaných. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006.

Preliminary scope of work
Teoretická část je věnována problematice integrace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami do běžné třídy, zejména pak problematice postavení mimořádně nadaného dítě ve skupině vrstevníků. Shrnuje možné problémy jeho začlenění v třídním kolektivu vzhledem k jeho specifickým charakteristikám. V praktické části bude použita metoda kvalitativního výzkumu (dotazník). V závěru práce budou na základě obou částí zpracována doporučení učitelům, kteří usilují o inklusivní přístup ve vyučování. Doporučení budou obsahovat jak rovinu prevence, tak intervence ve věci začlenění nadaných žáků do běžných tříd 1. stupně ZŠ.
Preliminary scope of work in English
The theoretical part is devoted to the integration of children with special educational needs into regular classes, especially the issue of the status of the exceptionally gifted child in the peer group. Summarizes the possible problems of its inclusion in the class due to its specific characteristics. The practical part of the qualitative research method (questionnaire). The conclusion will be based on both parts elaborated recommendations to teachers who strive for an inclusive approach in teaching. Recommendations will include both plane prevention and intervention regarding the inclusion of gifted students in mainstream classes 1st grade elementary school.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html