Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Specifika vizuálních znaků v reklamách na parfémy
Thesis title in Czech: Specifika vizuálních znaků v reklamách na parfémy
Thesis title in English: Patricularities of Visual Signs in Frangrance Advertisement
Key words: sémiotická analýza, sémiotika v reklamě, reklama, stereotyp, vizuální znaky, genderové rozdíly, denotace, konotace, kódování, parfém
English key words: semiotic analysis, semiotics in advertisement, advertising, stereotypes, visual signs, gender difference, denotation, connotation, codes, fragrance
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Programme Electronic Culture and Semiotics (24-KEKS)
Supervisor: Mgr. Aleš Svoboda, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 05.11.2012
Date of assignment: 05.11.2012
Date of electronic submission:15.12.2013
Date of proceeded defence: 13.02.2014
Course: Thesis Defence (YMMM4A10)
Opponents: Mgr. Radana Šafaříková, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Diplomová práce se na základě analýzy vizuálních prvků, které se v obrazových jednostránkových reklamách na parfémy (případně v souvisejících spotech totožných kampaní) nejčastěji objevují, bude zabývat metodami tvorby jejich významu. Cílem práce bude nalézt nejčastěji využívané sémiotické vizuální prvky či stereotypy a zjistit, jak se jimi reklamy snaží potenciálním zákazníkům navodit představu o vůni. Pokusím se také potvrdit hypotézu, že tvorba vizuálních znaků reklam pro ženy a pro muže se obrací k jiným znakovým stereotypům.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html