RPGcraft
Thesis title in thesis language (Slovak): | RPGcraft |
---|---|
Thesis title in Czech: | RPGcraft |
Thesis title in English: | RPGcraft |
Key words: | Hry, Minecraft, Hra na hrdinov, Lua |
English key words: | Games, Minecraft, RPG, Lua |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | slovenština |
Department: | Department of Distributed and Dependable Systems (32-KDSS) |
Supervisor: | doc. RNDr. Petr Hnětynka, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 02.11.2012 |
Date of assignment: | 05.11.2012 |
Confirmed by Study dept. on: | 23.11.2012 |
Date and time of defence: | 02.09.2013 00:00 |
Date of electronic submission: | 28.07.2013 |
Date of submission of printed version: | 29.07.2013 |
Date of proceeded defence: | 02.09.2013 |
Opponents: | doc. RNDr. Jan Kofroň, Ph.D. |
Guidelines |
úkolem bakalářské práce je vytvořit hru inspirovanou hrou Minecraft. Hra je typu "sandbox", tj. hráč může s herním světem interagovat v podstatě libovolný způsobem, jakkoliv jej měnit a cokoliv vytvářet.
Hra se bude odehrávat v dvourozměrném prostředí (2D) a na rozdíl od původní hry bude obsahovat prvky z tzv. "her na hrdiny" (RPG), a to zejména možnost plnění různých úkolu. Dále také hra umožní hráči automatizovat různé činnosti pomocí skriptů vytvořených v jazyce Lua. Celý systém bude vytvořen v jazyce Java. |
References |
Eckel, B.: Thinking in Java
Andrew Davison: Killer Game Programming in Java |