Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Jan Kraus jako značka
Thesis title in Czech: Jan Kraus jako značka
Thesis title in English: Jan Kraus as a Brand
Key words: Celebrita, marketingová komunikace, personal branding, celebrity endorsement, Kraus, značka, image, product placement, reklamní kampaň
English key words: Celebrity, marketing communication, personal branding, celebrity endorsement, Kraus, brand, image, product placement, advertising campaign
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Supervisor: PhDr. Petr Závozda
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 10.07.2012
Date of assignment: 22.05.2013
Date and time of defence: 19.06.2013 00:00
Venue of defence: FSV Praha 1
Date of electronic submission:24.05.2013
Date of proceeded defence: 19.06.2013
Opponents: PhDr. Pavel Dolanský
 
 
 
Preliminary scope of work
Abstrakt
Bakalářská práce „Jan Kraus jako značka“ se zabývá problematikou pojetí celebrit jako marketingových značek a možnostmi jejich využití v marketingové komunikaci, nejprve v teoretické rovině, poté na konkrétním příkladu českého moderátora a herce Jana Krause. Úvodní část práce definuje celebritu a její společenskou roli v kontextu zkoumaného tématu a základně syntetizuje teoretické oblasti, které se k vytváření marketingových značek celebrit a jejich využívání v marketingové komunikaci vztahují. Poznatky z úvodní části práce jsou aplikovány při analýze konkrétního příkladu z českého prostředí. Práce na příkladu Jana Krause popisuje zejména marketingová témata personal branding a celebrity endorsement a jejich vliv na budování marketingové značky celebrity. Analyticky se tak zaměřuje například na integrovaná reklamní sdělení v televizním pořadu Show Jana Krause, společenský magazín KRAUS nebo reklamní kampaň značky minerálních vod Mattoni, ve které Jan Kraus účinkoval.
Preliminary scope of work in English
Abstract
The bachelor´s thesis „Jan Kraus as a Brand“ discusses the issues of perceiving celebrities as brands and its use in marketing communication. First it will be discussed on the theoretical level and later applied to the example of Czech TV presenter and actor Jan Kraus. The introductory part of the paper formulates the definition of a celebrity and its role in today´s society. It describes and basically synthesizes the theoretical fields that are connected with creating celebrities as marketing brands and their use in marketing communication. The findings from the introductory part are used to analyze a specific example from the Czech territory.
On the example of Jan Kraus the paper concerns in the marketing fields of personal branding and celebrity endorsement when building a personal marketing brand. Analytically it describes his advertising activities as a product placement in the TV show “Show Jana Krause”, the lifestyle magazine KRAUS and the advertising campaign for the mineral water brand Mattoni.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html