Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Význam umění pro rozvoj osobnosti
Thesis title in Czech: Význam umění pro rozvoj osobnosti
Thesis title in English: The importance of art for personal development
Key words: Psychologie umění, rozvoj osobnosti, psychosomatické disciplíny, lidský hlas, výchova, zrcadlové neurony.
English key words: Psychology of art, personal development, psychosomatic disciplines, human voice, education, mirror neurons.
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: prof. PhDr. Jiří Šípek, CSc., Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.05.2012
Date of assignment: 09.05.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.06.2012
Date and time of defence: 04.09.2013 09:00
Date of electronic submission:31.07.2013
Date of proceeded defence: 04.09.2013
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce se zaměří na význam umění pro rozvoj osobnosti především v časné dospělosti. Za časnou dospělost bude považovat věk přibližně od 20 do 35 let.
Práce se nejdříve pokusí charakterizovat časnou dospělost, dále vymezit termín osobnost a termín umění. Hlavní záměr práce je vyhledat v dostupných zdrojích takové studie, teorie a myšlenky, které nabízejí konkrétní možné mechanizmy působení umění na rozvoj osobnosti. Cílem první části práce je v rámci stanoveného rozsahu vytvořit co nejucelenější přehled současných poznatků na dané téma.
Druhá část práce navrhuje design výzkumu. Pokusím se operacionalizovat možný vztah některé složky osobnosti k umělecké tvorbě. Výzkum by měl v případě potvrzení vztahu také prokazovat kauzálnost, kde umění bylo příčinnou změny osobnosti.
References
Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience. New York: HarperCollins.
Gardner, H. (1983). Frames of mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.
Hlavsa, J. (1985). Psychologické základy teorie tvorby. Praha: Academia.
Krejčířová, D. & Langmeier, D. (2006). Vývojová psychologie; 2,. aktualizované vydání. Praha: Grada.
Kulka, J. (2008). Psychologie umění. Praha: Grada.
Šípek, J. (2010). Psychologické souvislosti scénické tvorby. Praha: AMU.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html