Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Qualmanova teorie „socialnomics“ a její praktická aplikace
Thesis title in Czech: Qualmanova teorie „socialnomics“ a její praktická aplikace
Thesis title in English: Qualman’s theory of „socialnomics“ and its form in practice
Key words: Sociální média, sociální sítě, nová média, Socialnomics, Erik Qualman, informační chování
English key words: Social media, social networks, new media, Socialnomics, Erik Qualman, information behavior
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Slámová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 03.05.2012
Date of assignment: 03.05.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.07.2013
Date and time of defence: 16.09.2013 00:00
Date of electronic submission:09.08.2013
Date of proceeded defence: 16.09.2013
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Lenka Němečková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce je rozbor, popis a zhodnocení teorie Erika Qualmana, nejrespektovanějšího experta v oblastní sociálních médií, který se pokouší charakterizovat, jakou revolucí se sociální média v současné společnosti stala. Tato práce by tedy byla zaměřena obzvláště na tuto problematiku ve spojitosti s informačním chováním.
V rámci zpracování autorka provede:
1 Bibliografickou a informační přípravu tématu; prostudování vybrané literatury a dalších pramenů povede ke stručné prezentaci teorie „socialnomics“ a jejího dopadu na společnost, dále k nástinu praktické podoby této teorie
2 Vyhledání praktických příkladů v rámci českého prostředí a rozbor jejich stavu; zjištěné výsledky budou vyhodnoceny a představeny v přehledné formě v další části práce; text může zahrnovat příklady a obrázky
3 V závěrečné části bude celkově zhodnocena tato teorie a její přínosy pro celosvětovou komunitu uživatelů; specifická pozornost bude věnována jeho významu pro život dnešního moderního člověka
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
1. QUALMAN, Erik. Socialnomics : how social media transforms the way we live and do business. Hoboken : Wiley, c2009. ISBN 978-0-470-47723-6.
2. QUALMAN, Erik. Digital Leader : 5 simple keys to Success and Influence. New York : McGraw-Hill, 2011. ISBN 978-0-071-79242-4.
3. ROWLANDS, Ian, David NICHOLAS a Anthony WATKINSON. Social media use in the research workflow. Learned Publishing. 2011, roč. 24, č. 3, s. 183-195. ISSN 0953-1513. Dostupné z WWW: < http://web.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=ed4f7480-8d50-4b66-b427-a11b61615dec%40sessionmgr11&vid=4&hid=10 >
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html