Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Telling Community in William Faulkner´s A Rose for Emily: A Case Study in Narrative Technique
Thesis title in Czech: Jak (vy)povídá komunita ve Faulknerově "Růže pro Emily": studie narativní techniky
Thesis title in English: Telling Community in William Faulkner´s A Rose for Emily: A Case Study in Narrative Technique
Key words: William Faulkner, "Růže pro Emily", naratologie, komunita, kolektivní paměť, americký Jih
English key words: William Faulkner, "A Rose for Emily," narratology, community, collective memory, US South
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: angličtina
Department: Department of Anglophone Literatures and Cultures (21-UALK)
Supervisor: PhDr. Hana Ulmanová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.04.2012
Date of assignment: 18.04.2012
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.04.2012
Date and time of defence: 16.09.2013 08:30
Date of electronic submission:22.08.2013
Date of proceeded defence: 16.09.2013
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: John Thomas Matthews, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato práce je koncipována interdisciplinárně. Analyzovat se budou vybraná díla Williama Faulknera (kromě Růže pro Emily i další relevantné povídky a okrajově též romány) v literárním a historickém kontextu amerického Jihu s důrazem na kolektivního vypravěče tak, jak je pojímán v současné naratologii. Přihlédnuto bude rovněž k termínu kolektivní paměť z hlediska sociologického a psychologického. Cílem práce je detailně rozebrat reprezentaci komunity zejména v titulní povídce, a přehodnotit tak její klasické interpretace.
References
Margolin, Uri. "The Doer and the Deed: Action as a Basis for Characterization in Narrative." Poetics Today 1986: 205-225
Richardson, Brian. Unnatural Voices: Extreme Narration in Modern and Contemporary Fiction. Columbus: The Ohio State University Press, 2006.
Richardson, Brian. "Plural Focalization, Singular Voices: Wandering Perspectives in We-Narration." Point of View, Perspective, and Focalization: Modeling Mediation in Narrative. Eds. Peter Huhn, Wolf Schmid and Jorge Schonert. Berlin: Walter de Gruyter, 2009.
Romine, Scott. "Introduction." The Narrative Forms of Southern Community. Baton Rouge: Louisiana State University Press, 1999.
Wertsch, James V. Voices of Collective Remembering. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
Wertsch, James V and Henry L. Roedinger III. "Collective Memory: Conceptual Foundations and Theoretical Approaches." Memory Apr 2008: 318-326.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html