Dítě s narušenou komunikační schopností na prvním stupni ZŠ očima jeho rodičů
Thesis title in Czech: | Dítě s narušenou komunikační schopností na prvním stupni ZŠ očima jeho rodičů |
---|---|
Thesis title in English: | Child with Speech Disorders at Primary School as Viewed by Its Parents |
Key words: | • Dítě s narušenou komunikační schopností • Vzdělávání na prvním stupni ZŠ • Názory rodičů • Domácí škola • Integrace na základní škole |
English key words: | • Child with communicative disability • Education at primary school • Parental views • Home school • Integration at primary school |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Supervisor: | PhDr. Lucie Durdilová, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 04.01.2012 |
Date of assignment: | 22.03.2013 |
Date and time of defence: | 17.06.2013 00:00 |
Date of electronic submission: | 22.03.2013 |
Date of proceeded defence: | 17.06.2013 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Anotace:
Diplomová práce se věnuje vymezení narušené komunikační schopnosti, blíže charakterizuje vybrané konkrétní formy poruch řeči a prezentuje specifika vývojového období mladšího školního věku se zřetelem na vývoj dětí s narušenou komunikační schopností. Objasňuje, jaké jsou u nás v dnešní době možné způsoby vzdělávání dětí s poruchami řeči, a zároveň se zabývá tématem rodina a dítě s narušenou komunikační schopností. Jako zdroje práce využívá především publikace s logopedickými náměty a publikace zaměřující se na život dětí s poruchami řeči a jejich rodin. Současně zkoumá, jak vnímají rodiče své dítě s narušenou komunikační schopností v rámci vzdělávání na prvním stupni základní školy. Cílem diplomové práce je přiblížit život dětí s narušenou komunikační schopností v období mladšího školního věku a ukázat, jak rodiče vnímají své dítě s poruchou řeči v rámci vzdělávání na prvním stupni základní školy. |
Preliminary scope of work in English |
The Annotation:
This thesis deals with the definition of communicative disability, more closely characterizes selected specific forms of speech disorders and presents the specifics of the development stage of younger school age, considering the development of children with communicative disability. It explains ways of educating children with speech disorders that are possible today and also deals with the theme of family and child with a communicative disability. As a source of information it uses primarily publications with logopedic ideas and publications focused on the lives of children with speech disorders and their families. At the same time it examines how parents perceive their child with communicative disability in the context of education at primary school. The aim of this thesis is to introduce the lives of children with communicative disability in the younger school age and show how parents perceive their child with a speech disorder within the framework of education at primary school. |