Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využití metod a technik dramatické výchovy jako prevence rizikového chování ve třídě
Thesis title in Czech: Využití metod a technik dramatické výchovy jako prevence rizikového chování ve třídě
Thesis title in English: Use of D.I.E. Methods as the Prevention of Risky Behaviour in the Classroom
Key words: Dramatická výchova, metody a techniky, rizikové chování, šikana, prevence, školní třída, 1. st. ZŠ
English key words: Drama in Education, methods and strategies, risky behaviour, bullying, prevention, classroom, primary school
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: Mgr. Radmila Svobodová
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 14.12.2011
Date of assignment: 14.12.2011
Date and time of defence: 21.05.2014 00:00
Date of electronic submission:13.03.2014
Date of proceeded defence: 21.05.2014
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: doc. Mgr. Radek Marušák
 
 
 
Preliminary scope of work
Diplomová práce se věnuje prevenci nejčastějšího rizikového chování na základních školách, kterým je šikana, a to pomocí metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části seznamuje čtenáře s důležitými informacemi o šikaně a podstatě dramatické výchovy, které jsou základem pro ucelené pochopení této problematiky. Teoretická část je zároveň podkladem pro vytvoření projektu prevence šikany s využitím metod a technik dramatické výchovy, který je obsažen a reflektován v praktické části diplomové práce. Součástí praktické části je také výsledek dotazníku, který se zaměřil na zjišťování názoru učitelů prvního stupně základní školy na prevenci šikany a na využití metod a technik dramatické výchovy v této problematice.
Preliminary scope of work in English
My diploma thesis is about prevention of the most risky behaviour on primary school which is bullying. Prevention is presented through the methods and strategie sof drama education. In the theoretical section acquaints readers with important informations of bullying and substance of drama in education, which are the basis for a comprehensive understanding of this issue. The theoretical part is also the basis for creating bullying prevention project using the methods and strategies of drama education, presented and reflected in the practical part. The practical part is also the result of a questionnaire, which is focused on opinion surveys of teachers of primary schools to prevent bullying and the use of methods and techniques of drama in this issue.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html