Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Marketingová komunikace Domu umění města Brna v letech 2007-2011
Thesis title in Czech: Marketingová komunikace Domu umění města Brna v letech 2007-2011
Thesis title in English: Marketing Communication of The Brno House of Arts in 2007-2011
Key words: marketing umění, art marketing, komunikační mix, umělecké galerie, Dům umění města Brna, vizuální identita
English key words: art marketing, communication mix, art galleries, The Brno House of Arts, visual identity
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Supervisor: PhDr. Pavel Dolanský
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 31.10.2011
Date of assignment: 31.10.2011
Date and time of defence: 19.06.2012 00:00
Venue of defence: Smetanovo nábř. 6
Date of electronic submission:18.05.2012
Date of proceeded defence: 19.06.2012
Opponents: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
 
 
 
References
ABBOTT, Susan: Fine Art Publicity: The Complete Guide for Galleries and Artists. New York: Allworth Press, 2006.
COLBERT, Francois: Marketing Culture and the Arts. Montréal: HEC Montréal, 2007.
FOPP, Michael: Managing the Museum. London: Routledge, 1997. 252 s., eISBN: 9780203042953
HANNAGAN, Tim J.: Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press. 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
HEATON, David: Museums Among Friends: The Wider Museum Community. London: H.M.S.O., 1992.
HILL, Elizabeth: Creative Arts Marketing. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2003.
HORÁKOVÁ, I., STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H.: Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press. 2008. 233 s.
JOHNOVÁ, Radka.; ČERNÁ, Jitka: Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.
JOHNOVÁ, Radka: Marketing kulturního dědictví a umění: art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing. 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. 304 s.
KESNER, Ladislav: Muzeum umění v digitální době: Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Argo – Národní galerie, 2000. 259 s.
KOTLER, Neil; KOTLER Philip: Museum Strategy and Marketing : Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources. San Francisco : Jossey-Bass, 1998. 395 s.
MCLEAN, Fiona: Marketing the Museum. London : Routledge, 1997. 257 s.
SAMARA, Timothy: Design Elements: A Graphic Style Manual: Understanding the Rules and Knowing When to Break Them. Gloucester: Rockfort Publishers. 2007. ISBN-13 978-1-59253-261-2.
SANDELL, Richard; JANES, Robert R.: Museum Management and Marketing. London: Routledge, 2007
SLAVÍČEK, L., VRÁNOVÁ, J. (ed.): 100 let Domu umění města Brna. Brno: Dům umění města Brna. 2010
SVOBODA, Václav: Corporate identity. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. 67 s., ISBN 80-7318-106-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka: Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. 190 s.
Preliminary scope of work
Práce se zabývá komunikačními aktivitami brněnského Domu umění se zaměřením na roky 2007-2011. Snaží se především popsat, jak změnil komunikaci galerie nový vizuální styl, který byl navržen v roce 2007. Úkolem nové corporate identity měla být prezentace Domu umění jako moderní otevřené instituce orientované na současné umění, platformy pro setkání umělců s veřejností a součásti sítě prestižních evropských galerií. Cílem práce je ukázat, jak nová vizuální identita ovlivnila komunikační aktivity galerie, jak ji vnímá veřejnost a zda se tak daří galerii naplňovat jí vytyčenou vizi.
Preliminary scope of work in English
This bachelor thesis aims to analyze the marketing communication of the Brno House of Arts from 2007 to 2011.
The core of the work is in the detailed description of the institution´s communication mix with focus on its visual identity created in 2007. The thesis strives to answer whether institution´s communication activities support its mission and vision positioning the gallery among prestigious European galleries.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html