Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Rozvoj finanční gramotnosti u mladých lidí opouštějících dětské domovy
Thesis title in Czech: Rozvoj finanční gramotnosti u mladých lidí opouštějících dětské domovy
Thesis title in English: The development of financial literacy of the youth leaving children´s home
Key words: Finanční gramotnost, vzdělávací politika, vzdělávací programy, sociální vyloučení, předluženost, klient dětského domova, standardy finanční gramotnosti, hospodaření s finančními prostředky
English key words: Financial literacy, educational politics, educational programs, social exclusion, indebtedness, a client of a children's home, structured interview, the standards of financial literacy, over-owing, economizing on financial resources.
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.10.2011
Date of assignment: 20.10.2011
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 07.12.2011
Date and time of defence: 19.09.2012 00:00
Date of electronic submission:29.06.2012
Date of proceeded defence: 19.09.2012
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce je zaměřena na výuku finanční gramotnosti dětí žijících v dětských domovech. Vychází ze současného stavu vzdělávací politiky v oblasti finanční gramotnosti, obsahu vzdělávacích programů a kvalitativního průzkumu současného skutečného stavu výuky finanční gramotnosti v dětských domovech.
Vlastní průzkum bude uskutečněn formou strukturovaných rozhovorů s dětmi z dětských domovů. Průzkum je zaměřen na zjišťování úrovně finanční gramotnosti starších dětí (15 až 18 let) trvale žijících v dětském domově, zkoumá možnosti zkvalitnění výuky finanční gramotnosti v dětských domovech a tím zvýšení prevence sociálního vyloučení mladých lidí opouštějící dětské domovy z důvodů předlužení, které obvykle bývá důsledkem nízké finanční gramotnosti.
References
BALABÁN, Z. Slabikář finanční gramotnosti: učebnice základních 7 modelů finanční gramotnosti. 1. vydání. Praha : Cofet, 2009. 448 s. ISBN 978-80-254-4207-4.

Finanční gramotnost obsah a příklady z praxe škol. Aktualizované znění [online]. Praha : Národní ústav odborného vzdělávání, 2008 [cit.2011-11-01]. Dostupný z www:<http://www.nuov.cz/uploads/Financni_gramotnost_obsah_a_priklady_z_praxe_skol.pdf >.

Gramotnosti ve vzdělání. Soubor studií. Aktualizované znění [online]. Praha : Výzkumný ústav pedagogický, 2011 [cit.2011-11-01]. Dostupný z www:
<http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/Gramotnosti_ve_vzdelavani_soubor_studii1.pdf >.

KALHOUS, Z., OBST, O. aj. Školní didaktika. 1. vydání. Praha : Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178-253-X.

KLÍNSKÝ, P. Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. 1. vydání. Praha : NÚOV 2008. 96 s. ISBN 978-80-87063-13-2.

MATOUŠEK, O. Ústavní péče. 1. vydání. Praha : Sociologické nakladatelství, 1995. 138 s. ISBN 80-85850-08-7 .

MATOUŠEK, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2003. 288 s. ISBN 80-7178-549-0

Národní strategie finančního vzdělávání. Aktualizované znění [online]. Praha : Ministerstvo financí, 2010 [cit.2011-11-01]. Dostupný z www:
<http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/Gramotnosti_ve_vzdelavani_soubor_studii1.pdf>.

PASH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vydání. Praha : Portál, 1998. 422 s. ISBN 80-7178-127-4.

PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu. 1. vydání. Praha :Triton, 2006. 200 s. ISBN 80-7554-712-7.

PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 4. aktualizované vydání. Praha : Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8.

PURKOVÁ, V. Osobnost dětí umístěných v dětských domovech z pohledu vybraných výzkumů et Ústavní výchova v číslech. Dostupné z WWW: < http://anv.cz/odborne/147-osobnost-deti-umistenychv-detskych-domovech-z-pohledu-vybranych-vyzkumu-a-ustavni-vychova-v-cislech>.

SKOŘEPA, M. SKOŘEPOVÁ, E. Finanční a ekonomická gramotnost. 1. vydání. Praha : Scientia s.r.o., 2008. 196 s. ISBN 978-80-86960-40-1.

Standardy finanční gramotnosti in Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách. Aktualizované znění [online]. Praha : Ministerstvo financí ČR, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR a Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR 2007 [cit.2011-11-01]. Dostupný z www:< http://www.msmt.cz/vzdelavani/system-budovani-financni-gramotnosti-na-zakladnich-a-strednich-skolach >.

Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách. Aktualizované znění [online]. Praha : Ministerstvo financí ČR, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR a Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR 2007 [cit.2011-11-01]. Dostupný z www:<http://www.mfcr.cz/cps/rde/xbcr/mfcr/SBFG_25_326-07_.pdf >.

WALTEROVÁ, E. Kurikulum. Prameny a trendy v mezinárodní perspektivě. 1. vydání. Brno : Masarykova univerzita, 1994. 185 s. ISBN 80-210-0846-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html