Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Interaktivní centra ve výuce fyziky – konkrétní aplikace
Thesis title in Czech: Interaktivní centra ve výuce fyziky – konkrétní aplikace
Thesis title in English: Interactive Centres in Physics Teaching - Concrete Application
Key words: iQpark, mimoškolní výuka, interaktivní exponát, science centra
English key words: iQpark, extra-curricular activities, interactive experiment, science centre
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 03.10.2011
Date of assignment: 03.10.2011
Confirmed by Study dept. on: 05.12.2011
Date and time of defence: 18.06.2012 09:00
Date of electronic submission:23.05.2012
Date of submission of printed version:23.05.2012
Date of proceeded defence: 18.06.2012
Opponents: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
 
 
 
Advisors: RNDr. Zdeněk Šabatka
Guidelines
1. Zmapovat situaci ve vývoji interaktivních center v ČR.
2. Vytvořit strukturovaný popis experimentů instalovaných v interaktivním science centru iQpark v Liberci, které jsou vhodné pro zařazení do tématických exkurzí gymnaziálních studentů do tohoto interaktivního centra.
3. Vytvořit elektronický podpůrný materiál pro učitele plánující pro své žáky exkurzi do iQparku. Materiál bude obsahovat návrh využití jednotlivých exponátů pro podporu výuky konkrétních témat gymnaziální fyziky. Tento podpůrný materiál bude učitelům volně přístupný z www stránek iQparku.
4. Při práci spolupracovat s iQparkem v Liberci.
References
Hilscher H.: Physikalische Freihand-experimente. Aulis Verlag Deubner, Köln 2004.
Hewitt P.: Conceptual Physics. Addison Wesley 2002.
Wendt G.: 700 Science Experiments for Everyone. Unesco 1956.
Materiály vydávané science centrem iQpark, jako např. občasník Qido, a popřípadě jiná literatura podle zadání vedoucího práce.
Preliminary scope of work
V posledních letech se v ČR začalo rozvíjet několik interaktivních center, které si kladou za cíl zpřístupňovat veřejnosti základy přírodních a technických věd formou interaktivních exponátů. Z hlediska výuky fyziky je nejzajímavějším z těchto center liberecký iQpark. Ten se specializuje mj. na různé výukové programy zaměřené doposud v drtivé většině na žáky ZŠ, resp. odpovídajících ročníků osmiletých gymnázií. Obzvláště po rozšíření iQparku o nová patra se nabízí mnoho možností využití tohoto interaktivního centra také pro výuku fyziky na středních školách, obzvláště na gymnáziích. Mezi iQparkem a MFF UK byla podepsána smlouva o partnerství, která má napomoci rozvoji vhodných výukových aktivit.
Řešitel(ka) této bakalářské práce vypracuje jakýsi „manuál“ pro použití iQparku ve výuce fyziky na gymnáziích (resp. i jiných středních školách s výukou fyziky). Zmapuje dosavadní aktivity iQparku, které byly téměř výhradně orientovány na podporu výuky fyziky na ZŠ libereckého kraje a vytvoří podpůrný elektronický materiál, který bude přístupný z www stránek iQparku a bude obsahovat náměty na využití zdejších exponátů ve výuce fyziky. Konkrétně půjde o materiál, který učiteli plánujícímu exkurzi v iQparku dá odpověď na otázku, jaké experimenty je zde možné provést k jednotlivým partiím probíraného učiva a pomůže mu při přípravě na tuto exkurzi. Řešitel(ka) práce zároveň navrhne některá zajímavá využití exponátů, jako je např. odstraňování nesprávných fyzikálních představ při výuce a navrhne vhodné výukové strategie. Na tuto bakalářskou práci bude možné navázat i prací diplomovou.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html