Atraktivní zaměstnavatel a personální marketing
Thesis title in Czech: | Atraktivní zaměstnavatel a personální marketing |
---|---|
Thesis title in English: | Attractive employer and personnel marketing |
Key words: | Personální marketing, zaměstnavatelská značka, získávání zaměstnanců |
English key words: | Personnel marketing, employer brand, recruitment |
Academic year of topic announcement: | 2010/2011 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR) |
Supervisor: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 31.08.2011 |
Date of assignment: | 24.10.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Submitted/archived: | archived |
Guidelines |
0 Úvod
1 Teoretická východiska personalního marketingu 1.1 Původ, význam a cíle personálního marketingu 1.2 Metody benchmarkingu 1.3 Proces budovaní zaměstnavatelské značky 2 Analýza preferencí vybrané cílové skupiny a firem 2.1 Popis ideálního zaměstnavatelského profilu budoucích absolventů vybraného oboru 2.2 Srovnání ideálního zaměstnavatelského profilu s reálnou nabídkou jednotlivých firem 3 Identifikace a analýza rivalů 3.1 Analýza odlišností rivalů v rámci odvětví 3.2 Analýza společných znaků rivalů v personálním marketingu zaměřeném na budoucí absolventy 3.3 Efektivní nástroje působení na cílovou skupinu 4 Praktická doporučení 5 Závěr |
References |
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
BARROW, S., MOSLEY, R. The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work. Wiley & Sons, 2005. ISBN 978-0-470-1273-4. BRANHAM, L., 2004. Jak si udržet nejlepší zaměstnance. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2004. 336 s. ISBN 80-251-0223-7. DEB, T. Strategic approach to human resource management: concept, tools & application. New Delhi: Atlantic, 2006. DYTRT, Z. Dobré jméno firmy. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2006. 137 s. ISBN 80 – 86851-45-1 GRÜNEWÄLDER, A. Employer Branding: Marketing the company as an attractive employer. San Francisco : GRIN Verlag, 2007. ISBN 978-3-640-13747-3. KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3. LEVERING, R., MOSKOWITZ, M., 1993. The 100 Best Companies to Work for in America. New York: Doubleday, 1993. ISBN 0-452-27123-1. ROSETHORN, H. The Employer Brand: Keeping Faith With the Deal. Surrey : Gower, 2009. ISBN 978-0-566-08899-5. TAYLOR, S. People Resourcing. London: Chartered Institute of Personnel and Development, 2005. ISBN 1-84398-077-0. WELSING, C. HRMarketing: a new perspective on Human Resources Management. ISBN 978-90-430-1340-6. WIMMERS, J. HR Marketing From Job Advertising to Employer Branding. San Francisco: GRIN Verlag, 2009. |