Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Atraktivní zaměstnavatel a personální marketing
Thesis title in Czech: Atraktivní zaměstnavatel a personální marketing
Thesis title in English: Attractive employer and personnel marketing
Key words: Personální marketing, zaměstnavatelská značka, získávání zaměstnanců
English key words: Personnel marketing, employer brand, recruitment
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 31.08.2011
Date of assignment: 24.10.2013
Administrator's approval: not processed yet
Submitted/archived: archived
Guidelines
0 Úvod
1 Teoretická východiska personalního marketingu
1.1 Původ, význam a cíle personálního marketingu
1.2 Metody benchmarkingu
1.3 Proces budovaní zaměstnavatelské značky
2 Analýza preferencí vybrané cílové skupiny a firem
2.1 Popis ideálního zaměstnavatelského profilu budoucích absolventů vybraného oboru
2.2 Srovnání ideálního zaměstnavatelského profilu s reálnou nabídkou jednotlivých firem
3 Identifikace a analýza rivalů
3.1 Analýza odlišností rivalů v rámci odvětví
3.2 Analýza společných znaků rivalů v personálním marketingu zaměřeném na budoucí absolventy
3.3 Efektivní nástroje působení na cílovou skupinu
4 Praktická doporučení
5 Závěr
References
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2.

BARROW, S., MOSLEY, R. The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work. Wiley & Sons, 2005. ISBN 978-0-470-1273-4.

BRANHAM, L., 2004. Jak si udržet nejlepší zaměstnance. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2004. 336 s. ISBN 80-251-0223-7.

DEB, T. Strategic approach to human resource management: concept, tools & application. New Delhi: Atlantic, 2006.

DYTRT, Z. Dobré jméno firmy. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2006. 137 s. ISBN 80 – 86851-45-1

GRÜNEWÄLDER, A. Employer Branding: Marketing the company as an attractive employer. San Francisco : GRIN Verlag, 2007. ISBN 978-3-640-13747-3.

KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.

LEVERING, R., MOSKOWITZ, M., 1993. The 100 Best Companies to Work for in America. New York: Doubleday, 1993. ISBN 0-452-27123-1.

ROSETHORN, H. The Employer Brand: Keeping Faith With the Deal. Surrey : Gower, 2009. ISBN 978-0-566-08899-5.

TAYLOR, S. People Resourcing. London: Chartered Institute of Personnel and Development, 2005. ISBN 1-84398-077-0.

WELSING, C. HRMarketing: a new perspective on Human Resources Management. ISBN 978-90-430-1340-6.

WIMMERS, J. HR Marketing From Job Advertising to Employer Branding. San Francisco: GRIN Verlag, 2009.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html