Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Význam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoa
Thesis title in Czech: Význam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoa
Thesis title in English: Importance of education in the life stories of shoah survivors
Key words: židovská menšina, vzdělávání, Československo 1918-1948
English key words: jewish minority, education, Czechoslovakia 1918-1948
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Jiří Reichel, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.07.2011
Date of assignment: 19.07.2011
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 22.09.2011
Date and time of defence: 18.09.2013 11:15
Date of electronic submission:31.07.2013
Date of proceeded defence: 18.09.2013
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. PaedDr. Kamil Janiš, CSc.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zaměří na význam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoa. Bude sledovat jakou roli hrálo vzdělávání v letech 1938 - 1948 u zástupců židovské menšiny z Československa. Práce nastíní jak vypadalo vzdělávání v daném období, popíše jaký význam mělo pro jednotlivé pamětníky jak z hlediska osobního, tak v souvislosti s kontaktem s většinovou společností. Práce bude rozdělena na dvě části, kdy první zachytí historicko-teoretické souvislosti těsně předválečného, válečného a poválečného období a druhá bude empirického charakteru, kdy bude analyzovat rozhovory s pamětníky.
References
BALVÍN, Jaroslav. Výchova, vzdělávání a kultura ve vztahu k národnostním menšinám : mezinárodní konference. Praha : Komise Rady hl. m. Prahy pro oblast národnostních menšin, 2004. 495 s.
BOSÁK, František. Česká škola v době nacistického útlaku: příspěvek k dějinám českého školství od Mnichova do osvobození. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1969. 65 s.
GOSDEN, Peter. Education in the second Word war: a study in policy and administration. London : Methuen, 1976. 527 s.
KASPEROVÁ, Dana. Výchova a vzdělávání židovských dětí v protektorátu a ghettu Terezín. Praha : FF UK v Praze, 2010. 224 s
KASPEROVÁ, Dana., KASPER Tomáš. Češi, Němci, Židé v národnostním Československu: pohledy na školství a vědu. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2006. 74 s.
LOWE, Roy. Education and the Second World War: studies in schooling and social change. London : The Falmer Press, 1992.
MATES, Pavel. Vývoj středního školství v Československu 1918-1970. Brno : Ústav ekonomiky a řízení nevýrobní sféry Masarykovy univerzity, 1990. 74 s.
PĚKNÝ, Tomáš. Historie Židů v Čechách a na Moravě. Praha : Sefer, 2001. 702 s.
SOMR, Miroslav. Některé směry a snahy o reformu české školy v meziválečném období a české školství za fašistické okupace. Praha, 1985.
VANĚK, Miroslav. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin. Praha : Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, 2004
VRABCOVÁ Daniela., JANIŠ Kamil. Vybrané kapitoly z vývoje novodobé české školy. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008, 64 s.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html