Dopad hospodářské krize na televizní trh v České republice
Thesis title in Czech: | Dopad hospodářské krize na televizní trh v České republice |
---|---|
Thesis title in English: | Impact of the Financial Crisis on the TV Market in the Czech Republic |
Key words: | televizní trh, televizní reklamní trh, hospodářská krize, investice do televizní reklamy, cena reklamy, sledovanost TV, vysílací schéma |
English key words: | television market, TV advertising market, global economic crisis, investment in television advertising, price of television advertising, viewership of television, broadcasting schedule |
Academic year of topic announcement: | 2010/2011 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Media Studies (23-KMS) |
Supervisor: | prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 01.07.2011 |
Date of assignment: | 01.07.2011 |
Date and time of defence: | 28.01.2013 00:00 |
Venue of defence: | FSV Praha 1. |
Date of electronic submission: | 03.01.2013 |
Date of proceeded defence: | 28.01.2013 |
Opponents: | PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. |
References |
BEDNAŘÍK, P., JIRÁK, J., KŐPPLOVÁ, B.: Dějiny českých médií. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Grada Publishing, a.s. 2011. ISBN 978-80-247-3028-8. 439 str.
GRÜNWALD,R.;HOLEČKOVÁ, J.: Finanční analýza a plánování podniku. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Oeconomica. 2007. ISBN 978-80-245-1108-5. 54 str. HNILICA, J., KISLINGEROVÁ, E.: Finanční analýza. Krok za krokem. 1. vydání. Praha: C.H. Beck. 2005. ISBN 80-7179-321-3. 135 str. JÍLEK, Josef. Deriváty, hedžové fondy, offshorové společnosti. 1. vydání. Praha: Grada, 2006. ISBN 802471826X. 260 str. KELLER, J.: Tři sociální světy. Sociální struktura postindustriální společnosti. 1. vydání. Praha: Sociologické nakladatelství. 2010. ISBN 978-80-7419-031-5. 211 str. KRUGMAN, P.: Návrat ekonomické krize. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Vyšehrad, spol. s r.o. 2009. ISBN 978-80-7021-984-3. 168 str. SEDLÁČEK, J.: Účetní data v rukou manažera. 2. vydání. Praha: Computer Press. 2001. ISBN 80-7226-562-8. 220 str. SEDLÁČEK, T.: Ekonomie dobra a zla. 1. vydání. Praha: Nakladatelství 65. pole. 2009. ISBN 978-80-903944-3-8. 367 str. ŠVIHLÍKOVÁ, I.: Globalizace & krize. Souvislosti a scénáře. 1. vydání. Všeň: Grimmus. 2010. ISBN 978-80-87461-01-3. 296 str. PAVELKOVÁ, D.: Finanční analýza. Komplexní průvodce s příklady. 1. vydání. Praha: Grada. 2010. ISBN 978-80-247-3349-4. 236 str. RŮČKOVÁ, P.: Finanční analýza : metod, ukazatele, využití v praxi. 3. vydání. Praha: Grada. 2010. ISBN 978-80-247-3308-1. 144 str. |
Preliminary scope of work |
Cílem diplomové práce je zhodnocení vlivu současné hospodářské krize na televizní trh v České
republice. Základní hypotézy, které jsou v práci zkoumány jsou následující: - Hospodářská krize negativně ovlivnila finanční situaci (hospodářské výsledky, likvidita, zadluženost, rentabilita) televizních společností v ČR. - Objem investic do reklamy v TV se snížil. - Televizní společnosti byly nuceny reagovat snížením ceny reklamy. - Úsporná opatření jednotlivých TV ovlivnila vysílací schéma. - Změna vysílacího schématu ovlivnila sledovanost TV. |
Preliminary scope of work in English |
The aim of this thesis is to evaluate the impact of the economic crisis on the
television market in the Czech Republic. For this purpose the following hypotheses have been defined: - Hypothesis No 1: The economic crisis has negatively affected the financial situation (financial results, liquidity, leverage, profitability) TV stations in the Czech Republic. - Hypothesis No 2: The volume of investments in TV advertising was reduced due to economic crisis. - Hypothesis No 3: Television companies have been forced to react by reducing their advertising prices. - Hypothesis No 4: Austerity measures affecting TV stations influenced broadcasting schedule. - Hypothesis No 5: The change of the broadcasting schedule affected the viewership of TV. |